Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoglan Yilmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2020-07-23T12:09:25Z
dc.date.available2020-07-23T12:09:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKaraoğlan Yılmaz, F. G., & Yılmaz, R. (2020). Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments. Innovations in Education and Teaching International, Doi: https://doi.org/10.1080/14703297.2020.1794928tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6481
dc.description.abstractIn this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to experimental design and was carried out on 81 university students. The students were randomly assigned to the experimental and control groups. While the students in the experimental group were provided feedback on the weekly LA results, no feedback was provided to the students in the control group about the LA results. Research data were obtained through transactional distance scale and motivated strategies for learning questionnaire. The results of the study showed that providing metacognitive feedback support to learners about LA results has an effect on decreasing transactional distance and increasing motivation. In line with the results of the research, various suggestions were given for researchers, teachers and instructional designers.tr_TR
dc.description.abstractBu araştırmada, öğrenme analitiği (LA) temelli geri bildirimin üstbilişsel bir araç olarak kullanılmasının öğrencilerin etkileşimsel uzaklık ve motivasyonu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma deneysel tasarıma göre yapılmış ve 81 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler rastgele deney ve kontrol gruplarına atandı. Deney grubundaki öğrencilere haftalık LA sonuçları hakkında geri bildirim verilirken, kontrol grubundaki öğrencilere LA sonuçları hakkında geri bildirim verilmemiştir. Araştırma verileri etkileşimsel uzaklık ölçeği ve motivasyon ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, LA sonuçları hakkında öğrencilere üstbilişsel geri bildirim desteği sağlamanın etkileşimsel uzaklık algısını azaltma ve motivasyonu artırmada etkili olduğunu göstermiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda araştırmacılar, öğretmenler ve öğretim tasarımcılarına çeşitli önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.publisherTaylor & Francis Onlinetr_TR
dc.relation.isversionof10.1080/14703297.2020.1794928tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenme analitikleritr_TR
dc.subjectLearning analyticstr_TR
dc.subjectMetabilişsel destektr_TR
dc.subjectEtkileşimsel uzaklıktr_TR
dc.subjectÇevrimiçi öğrenme ortamlarıtr_TR
dc.subjectAkıllı öğrenme ortamlarıtr_TR
dc.subjectMetacognitive supporttr_TR
dc.subjectTransactional distancetr_TR
dc.subjectOnline learning environmentstr_TR
dc.subjectSmart learning environmentstr_TR
dc.titleLearning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environmentstr_TR
dc.title.alternativeÇevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrencilerin etkileşimsel uzaklık algılarını ve motivasyonunu etkilemek için metabilişsel bir araç olarak öğrenme analitikleritr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalInnovations in Education and Teaching Internationaltr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4963-8083tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster