Sağlık profesyonellerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluk durumlarının incelenmesi
Abstract
Günümüzde e-öğrenme öğrenciler, eğitimciler kadar sağlık profesyonelleri için de önemli bir hale gelmeye başlamıştır. Sağlık profesyonelleri mesleki bilgilerini güncelleme, yeni karşılaştıkları problem durumlarını çözümler üretme, yaşam boyu öğrenmelerini sürdürme gibi birçok nedenden ötürü e-öğrenmeye yönelebilmektedir. Bununla birlikte sağlık profesyonellerinin e-öğrenmeden etkin olarak yararlanabilmelerinde e-öğrenmeye hazırbulunuşluk durumlarının yüksek olması önemlidir. Bu çalışmanın amacı sağlık profesyonellerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluk durumlarını incelemektedir. Araştırma Türkiyenin batısındaki bir il merkezinde görev yapan 244 sağlık profesyoneli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler demografik bilgiler formu ve e-öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeği ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre sağlık personellerinin e-öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk durumlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet ve mesleki hizmet yılına göre sağlık profesyonellerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşluk durumları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Eğitim düzeyi açısından karşılaştırıldığında lisansüstü eğitim yapmış sağlık profesyonelleri ile önlisans mezunu sağlık profesyonelleri arasında anlamlı farklılık olduğu ve lisansüstü eğitim alanların e-öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk durumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda sağlık profesyonellerinin öğrenmeye hazırbulunuşluk durumlarının geliştirilebilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.