Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaş, Ayhan
dc.contributor.authorAslan, Ahmet
dc.contributor.editorCobanoğlu, Cihan
dc.contributor.editorKüçükaltan, Ebru Günlü
dc.contributor.editorTuna, Muharrem
dc.contributor.editorBaşoda, Alattin
dc.contributor.editorDoğan, Seden
dc.date.accessioned2024-05-06T13:26:47Z
dc.date.available2024-05-06T13:26:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationKarakaş, A. & Aslan, A. Sosyal sermaye kavramının turizm sektörü açısından incelenmesi. Cobanoğlu, C., Küçükaltan, E. G., Tuna, M., Başoda, A., Doğan, S.(ed.) Daha İyi Bir Dünya İçin Turizm (ss. 426-434)tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16342
dc.description.abstractTourism is a labor-intensive sector where face-to-face communication with costumers is very important and therefore has its own characteristics. The simultaneous production and consumption of tourism forces businesses operating in this field to be more careful than businesses operating in other sectors. Therefore, tourism enterprises operating in today's intense competitive environment should attach importance to social capital in order to keep up with this competition and continue their activities. The aim of this study is to examine the importance and application areas of the concept of social capital for the tourism sector and businesses in this sector, and to reveal the relationships, rules and opportunities in the tourism sector and its destinations. Social capital has certain benefits for individuals, groups and organizations. Social capital, which is useful in increasing individual performance, promotion and wage increase, in reaching career goals, has some positive effects on obtaining resources by increasing information sharing, seizing opportunities through entrepreneurship practices, and strategic flexibility.tr_TR
dc.description.abstractTurizm, müşterilerle yüz yüze iletişimin oldukça önemli olduğu, emek yoğun bir sektördür ve dolayısıyla kendine has özelliklere sahiptir. Turizmde üretim ile tüketimin aynı anda olması bu alanda faaliyet gösteren işletmeleri diğer sektörlerde faaliyet gösteren işletmelere göre daha dikkatli olmaya itmektedir. Bu yüzden günümüzdeki yoğun rekabet ortamında faaliyet gösteren turizm işletmelerinin bu rekabete ayak uydurarak faaliyetlerine devam etmesi için sosyal sermaye önem vermeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, sosyal sermaye kavramının turizm sektörü ve bu sektörde yer alan işletmeler için önemini ve uygulama alanlarını inceleyip, turizm sektöründeki, destinasyonlarındaki ilişkileri, kuralları ve fırsatları ortaya koymaktır. Sosyal sermayenin birey, grup ve örgütlere birtakım faydaları bulunmaktadır. Bireysel performansın yükselmesinde, terfi ve ücret yükselmesinde, kariyer hedeflerine ulaşmada faydalı olan sosyal sermayenin bilgi paylaşımını artırarak kaynak elde etmede, girişimcilik uygulamaları yoluyla fırsat yakalamada, stratejik esneklik üzerinde birtakım olumlu etkileri bulunmaktadır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSouth Florida M3 Publishingtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSocial Capital, Tourism Sector, Tourismtr_TR
dc.subjectSocial capitaltr_TR
dc.subjectTourism sectortr_TR
dc.subjectTourismtr_TR
dc.subjectSosyal sermayetr_TR
dc.subjectTurizm sektörütr_TR
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.titleSosyal sermaye kavramının turizm sektörü açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of the concept of social capital in terms of tourism sectortr_TR
dc.typebookParttr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0001-9285-0552tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster