Satın alma davranışı üzerinde ambalajın etkisi
Özet
Bartın Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan bu araştırmanın amacı satın alma davranışı üzerinde ambalajın etkilerini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamına ambalajın satın alma davranışını etkileyen faktörlere yönelik bir ölçek geliştirilmeye ve ambalajın satın alma kararında etkisi ve rolü öğrenilmeye çalışılmıştır. Satın alma davranışında ambalajın etkisi fonksiyonlarına göre incelenmiş ve farklı fonksiyonlarda etkilenme biçimi gözlenmiştir. Bu fonksiyonlara ek olarak bireyin demografik yapısından kaynaklanan unsurlar, bireyin satın alma davranışı üzerinde etkili olabilmektedir. Bu çalışmada Bartın Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan satın alma davranışı üzerinde ambalajın etkilerini ve etkilendikleri faktörlerin neler olduğu ve bu faktörlerin etkililik derecelerinin birbiriyle bağlantıların ne derece olduğu ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma için öncelikli olarak kapsamlı bir literatür taranması yapılmıştır. Bu literatürden yararlanılarak geniş ve kapsamlı bir yapı oluşturulmuştur. Araştırmamız genel olarak üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ambalaj, ambalajla ilgili kavramlar, türleri, fonksiyonları ve tasarımı ile ilgili genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise tüketici davranışları, tüketicinin satın alma kararı ve tüketicinin satın alma kararının da ambalajın önemi anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırmanın metodoloji kısmı anlatılmıştır. Satın alma davranışın üzerinde ambalajın etkilerini ölçmek için yapılan anketler oluşturulmuştur. Son olarak da çıkan sonuçlar ışığında sonuç ve önerilere yer verilmiştir. The aim of this study is to determine the effects of the packaging on Bartın University students Purchase Behavior. A scale for factors affecting the buying behavior of the package is being developed in the study. The impact and role of the packaging in the decision to purchase has been tried to be learned. It is seen that the role of the great impact of packaging in consumer buying behavior. The effects of packaging have been examined according to its function in behavior of purchasing and in different functions affected form was observed. In addition to these functions caused by the individual's socio-demographic factors may have an impact on the buying behavior of the individual. In this study it has been tried to measure on Bartın University students the effects of packaging on purchasing behavior and what the factors are affected and the degrees of the effectiveness of these factors' connectiveness with each other. A comprehensive literature sources were screened primarily related to research. By using this literature broad and comprehensive structure has been created. Our study consists of three parts in general. In the first part packaging, packaging related concepts, types, general information about the function and design are given. In the second part consumer behavior, purchase decisions of consumers, and the importance of the packaging of consumer purchasing decisions are explained. In the third part, the methodology part of the research was explained. Finally, the outputs are provided by the light of the conclusions and recommendations.