• Formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının değerlendirilmesi 

      Şahan, Gülsün (Turkish Studies, 2018-03-25)
      Demokratik tutum küçük yaşlardan itibaren kazanılmalıdır. Aileden sonra hayata ilişkin sorumlulukların öğrenildiği yer okullardır. Öğretmenlere çocuklara demokrasinin öğretilmesi sorumluluğu da yüklenmiştir. Demokrasiyi ...
    • Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi 

      Bedir, Tuğba; Duman, Burcu (Turkish Studies, 2017)
      Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ...
    • Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları 

      Ünal, Fatma; Özmen, Cengiz; Er, Harun (Turkish Studies, 2013)
      Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı gelişmektedir. Bu teknolojiler ve internet, yaşamımızı etkilemekte ve kullanıcılarına birçok fayda sunmaktadır. İnternet, sadece reklam ve ...
    • Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “öğretmenlik uygulaması” dersine ilişkin görüş ve önerileri 

      Gümüş, Nevzat; Özbaş Çulha, Banu; Gülersoy, Ali Ekber; Duman, Doğan; Türker, Hasan; Avcı, Görkem; Dikicigil, Özdemir (Turkish Studies, 2018-06)
      Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin bakış açısından öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşleri ve önerileri ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma deseniyle ...
    • Sınıf dışı eğitim etkinliklerine yönelik öğrenci görüşleri 

      Avcı, Görkem; Gümüş, Nevzat (Turkish Studies, 2019-06-10)
      Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitime dayalı gerçekleştirilen etkinliklere yönelik öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim ...