Browsing by Title
Now showing items 9888-9907 of 10197
-
Y ve Z kuşağının geleneksel aile değelerine yaklaşımlarının karşılaştırılması: Bartın örneği
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışmasında Y ve Z kuşaklarından bireylerin aile değerlerine yaklaşımlar arasında farklılık olup olmadığı sorusuna Bartın İl merkezinde yapılan alan araştırmasıyla elde edilen verilere dayanarak cevap aranmıştır. ... -
Y ve Z kuşağının hedonik ve faydacı tüketim davranışlarının marka sadakatine etkisinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-10)Y ve Z kuşağı bireyleri günümüz genç kuşağını oluşturan, teknolojiyle bütünleşmiş bireylerdir. Tüketim yaparlarken üründen fayda sağlamanın yanı sıra o ürüne sahip olmanın verdiği hazza da önem vermektedirler. Bu haz kimi ... -
Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri, başarı odaklı motivasyonları ve İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyonları arasındaki ilişkiler
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri, başarı odaklı motivasyon ve İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyonları arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada, korelasyonel ... -
Yabancı dil olarak Türkçe eğitiminde yazma becerisini değerlendirmeye yönelik dereceli puanlama anahtarı geliştirme çalışması
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Kurumlarda yazma sınavlarının puanlanmasında yaşanan sorunlar ve standart bir ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğreten üniversitelerin kur uygulamaları
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2020-09-03)Bugün Türkiye’de 120 üniversitenin Türkçe öğretim merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yapılmaktadır. Bu üniversitelerde kurların eşit sürelerde tamamlanması, kur düzeyi aralıklarının eşit olması, kur atlamak ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi A2 kuruna yönelik okuma sınavı geliştirme
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme önemli ve üzerine çalışılması gereken alanlardan biridir. Sağlıklı bir şekilde ölçme-değerlendirme yapabilmek için ölçme araçlarının geçerli ve güvenilir olması ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
(Eğitim Yayınevi, 2021-12)Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi konusunda yapılan çalışmalar hızla artmaktadır. Dil becerilerinin nasıl öğretileceği, hangi materyallerin kullanılacağı, ders kitaplarının nitelikleri, karşılaşılan sorunlar yaygın şekilde ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirmeye yönelik araştırmaların eğilimleri
(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2023)Bu araştırmada yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirmeye yönelik çalışmaların eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma modellerinden doküman analizi yönteminde yürütülmüştür. ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uygulanan kur sınavlarının geçerlik ve güvenirlik açısından incelenmesi (Bozok Tömer örneği)
(Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Yabancılara Türkçe öğretiminde uygulanan kur bitirme sınavları, öğrenicilerin bulundukları seviyeden bir üst seviyeye geçmeleri için yapılan sınavlardır. Bu sınavlarda öğrenicilerin bulundukları seviyenin kazanımlarını ve ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uygulanan kur sınavlarının geçerlik ve güvenirlik açısından incelenmesi (Bozok TÖMER örneği)
(Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Yabancılara Türkçe öğretiminde uygulanan kur bitirme sınavları, öğrenicilerin bulundukları seviyeden bir üst seviyeye geçmeleri için yapılan sınavlardır. Bu sınavlarda öğrenicilerin bulundukları seviyenin kazanımlarını ve ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapılan metin uyarlama çalışmalarının betimsel analizi
(Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2022-12)Yabancı dil öğretiminde pedagojik ihtiyaçlar nedeniyle uyarlanmış metinlerden yararlanılmaktadır. Özgün metinler, yabancı dil öğrenicileri için yazılmamıştır, bu nedenle doğrudan öğretim ortamında kullanılmaları her zaman ...