Ara
Toplam kayıt 20, listelenen: 1-10
Examination of relation between high school students' online game addiction, loneliness, aggression, and depression tendency
(International Child and Information Safety Congress, 2018-04-11)
Playing online games is one of the most popular Internet activities of our time. With the widespread use of the Internet, interest in online games has also increased. While it is formerly mostly limited to game centers, ...
Ortaokul öğrencilerinin akıllı telefon kullanımları ve bağımlılık düzeyleriyle ilgili unsurlar.
(Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018-01-05)
Bu çalışmada ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin akıllı telefon kullanım durumlarını ve bağımlılık düzeyi tespit etmek, bağımlılık düzeylerine ilişkili demografik değişkenleri ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. 2015-2016 ...
Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2018-08-01)
Bu araştırmanın amacı; eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel
yenilikçilik düzeylerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yöneticilik deneyimi, yaş ve eğitim
düzeyi) göre incelemek ve eğitim ...
What would you do without your smartphone? adolescents’ social media usage, locus of control, and loneliness as a predictor of nomophobia
(Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 2018-02-05)
Smartphones, with their constantly evolving features, facilitate instant communication and help individuals
stay connected with the world at all times. This can lead people to become addicted to their smartphones. ...
Examination of digital game habits of high school students
(International Child and Information Safety Congress, 2018-04-11)
Digital games are becoming more and more popular among today’s students. Digital games are used directly or indirectly in many areas such as marketing and communication. In terms of education, digital games allow students ...
Examination of digital game habits of high school students
(2018)
Digital games are becoming more and more popular among today’s students. Digital games are used directly or indirectly in many areas such as marketing and communication. In terms of education, digital games allow students ...
Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılıkları ile yalnızlık ve depresyon eğilimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(2018)
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin çevrimiçi oyun bağımlılık durumlarını belirlemek ve öğrencilerin çevrimiçi oyun bağımlılıkları ile yalnızlık ve depresyon eğilimleri arasındaki ilişkileri incelemektir. ...
Examination of relation between high school students' online game addiction, loneliness, aggression and depression tendency
(2018)
Playing online games is one of the most popular Internet activities of our time. With the widespread use of the Internet, interest in online games has also increased. While it is formerly mostly limited to game centers, ...
Üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2018)
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal ağları kullanım amaçlarını belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları; 2016-2017 akademik yılı bahar döneminde bir devlet ...
Öğretmen adaylarının problemli internet kullanım davranışları ile üstbilişsel farkındalık durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2018)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının problemli internet kullanım davranışları ve üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada öğretmen adaylarının problemli internet kullanım durumları ...