Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
Now showing items 13-32 of 79
-
Ebeveynlerin bilgi güvenliği farkındalıklarının incelenmesi
(Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017-06-01)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) gelişmesiyle birlikte bu araçların günlük hayatımızdaki kullanımları da hızla artmaktadır. BİT’in hayatımıza sağlamış olduğu pek çok yararın yanında, birçok güvenlik problemine de ... -
Educational interface agents as social models to influence learner achievement, attitude and retention of learning
(Elsevier, 2012)Bu araştırma, fen ve teknoloji derslerinde farklı özelliklere sahip eğitsel arayüz ajanlarının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerine etkilerini incelemektedir. Araştırma, bir ... -
The effect of structure in flipped classroom designs for deep and surface learning approaches
(Turkish Online Journal of Educational Technology, 2017-04-01)A growing body of research is concerned with the implications of Flipped Classroom (FC) model at higher education institutions. There is a wide range of the opinions and experiences on FC model and the model is still being ... -
The effect of the metacognitive support via pedagogical agent on self-regulation skills
(Sage, 2017)Ters yüz sınıf (TYS) günümüz eğitim sisteminde birçok disiplinde giderek popüler bir model haline gelmektedir. TYS modelinin etkili olabilmesi için öğrencinin öz-düzenleme becerisine sahip olması önemlidir. TYS modelinin ... -
Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2018-08-01)Bu araştırmanın amacı; eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerini çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yöneticilik deneyimi, yaş ve eğitim düzeyi) göre incelemek ve eğitim ... -
Eğitimde makine öğrenmesi: Araştırmalardaki güncel eğilimler üzerine inceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2021)Araştırmanın amacı eğitim bilimleri alanında makine öğrenmesi yöntemleri kullanılarak yazılmış makalelerdeki eğilimleri incelemektir. Web of Science veri tabanında 2015 yılından 2020 yılına kadar olan 5 yıllık süreci ... -
Enhancing community of inquiry and reflective thinking skills of undergraduates through using learning analytics‐based process feedback
(Wiley, 2020)Bu araştırma, öğrencilerin öğrenme topluluğu (öğretim, sosyal ve bilişsel mevcudiyet) algıları ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerine öğrenme analitiği (LA) tabanlı süreç geri bildirimi kullanmanın etkisini araştırmayı ... -
Examination of critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates as a predictor of metacognitive thinking skills through structural equation modelling
(Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2019)The aim of this research is to examine the structural relationships between metacognitive thinking skills, critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates. The research was carried out according ... -
Examination of students processes of searching information in education informatics network via eye tracking
(World Journal on Educational Technology: Current Issues, 2019-01-01)The extensification activities of Education Informatics Network use in Turkey are in progress. The use and preferability of this education portal by teachers and students depend on various factors. One of these factors is ... -
Examination of the effectiveness of the task and group awareness support system used for computer-supported collaborative learning
(Springer, 2020)Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede kullanılan görev ve grup farkındalık destek sisteminin etkinliğinin incelenmesi Bu çalışma, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (CSCL) pedagojik bir ajan (PA) tarafından grup ... -
Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills
(Contemporary Educational Technology, 2017)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
Examining secondary school students’ safe computer and ınternet usage awareness: an example from Bartın province
(2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Examining the relationship between pre-service teachers’ educational technology and material development competency and their techno-pedagogical competency
(2017)Although digital technologies signify innovation and prestige, adopting such technology in teaching praxis requires deeperunderstanding and examination of technology integration with different variables. This study examines ... -
Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom
(Computers in Human Behavior, 2017)Ters yüz sınıf modelinde, öğrenci doyum ve güdülenmesinde yaşanan azalma sık görülen sorunlar arasındadır. Bu sorunlar ters yüz sınıf modelinin verimliliğini azaltabilmektedir. Ters yüz sınıf modelinde öğrenci doyum ve ... -
Generative artificial intelligence acceptance scale: A validity and reliability study
(Taylor and Francis, 2023)Üretken Yapay Zeka Kabul Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması Özet Bu çalışmanın amacı, üretken yapay zeka için Birleşik Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi (UTAUT) modeline dayanan bir kabul ölçeği geliştirmektir. ... -
The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions
(Taylor & Francis, 2019)Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ... -
The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning
(Sage, 2017)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ... -
Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL
(Elsevier, 2019)Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ... -
The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation
(Taylor & Francis, 2016)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design
(International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ...