Browsing Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
Now showing items 27-46 of 79
-
Generative artificial intelligence acceptance scale: A validity and reliability study
(Taylor and Francis, 2023)Üretken Yapay Zeka Kabul Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması Özet Bu çalışmanın amacı, üretken yapay zeka için Birleşik Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi (UTAUT) modeline dayanan bir kabul ölçeği geliştirmektir. ... -
The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions
(Taylor & Francis, 2019)Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ... -
The impact of interactive environment and metacognitive support on academic achievement and transactional distance in online learning
(Sage, 2017)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel desteğin akademik başarı ve işlemsel uzaklık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2X2’lik faktöriyel desene göre tasarlanmış olup, nitel ... -
Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL
(Elsevier, 2019)Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ... -
The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation
(Taylor & Francis, 2016)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design
(International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ... -
Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design
(Eric, 2013)Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ... -
Internet specific epistemological beliefs and online information searching strategies of pre service teachers gender and department differences
(Participatory Educational Research (PER), 2016-08-01)With the wide use of internet, internet has become the easy and fast way of accessing information and one of the main sources used to access information. Especially with the spread of the use of Web 2.0 technologies, many ... -
Investigating the effect of technology use in education on classroom management within the scope of the FATİH project
(Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017-09-05)... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
(2020-06-15)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
Investigation of pre-service teachers' opinions on advantages and disadvantages of online formative assessment: an example of online multiple-choice exam
(2020)The interest in using online formative assessment activities has gradually increased in both traditional teaching and distance education processes. Research emphasizes the importance of using online formative assessment ... -
İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması
(Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015-01-01)Bu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten ... -
Knowledge sharing behaviors in e-learning community: exploring the role of academic self-efficacy and sense of community
(ScienceDirect, 2016)Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme topluluğundaki üniversite öğrencilerinin, bilgi paylaşım davranışları (BPD), akademik öz-yeterlikleri (AÖ) ve topluluk hisleri (TH) arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma, ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
(Taylor & Francis Online, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Learning analytics as a metacognitive tool to influence learner transactional distance and motivation in online learning environments
(Taylor&Francis, 2020)In this research, the effect of the use of learning analytics (LA) based feedback as a metacognitive tool on the learners’ transactional distance and motivation was examined. The research was carried out according to ... -
Learning management system acceptance scale (LMSAS): A validity and reliability study
(The Australasian Journal of Educational Technology is the journal of ASCILI, 2019-04-01)The present study aimedto develop a measurement tool that will enablea valid and reliable measurement of students’ acceptance levels within the framework of the unified theory of acceptance and use of technology model ... -
Lise öğrencilerinin güvenli bilgisayar ve internet kullanım farkındalıklarının incelenmesi: bartın ili örneği
(2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Matematik ve geometri eğitimi alanında artırılmış gerçeklik ile ilgili yayınlanmış makalelerin sistematik olarak incelenmesi
(Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2022)Çağın ihtiyaçları düşünüldüğünde problem çözen, yaratıcı düşünen, akıl yürüten, muhakeme ve ilişki kuran bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu beceriler matematik ile ilişkilidir. Ancak ülkemizin ulusal ve uluslararası ... -
Modeling different variables in flipped classrooms supported with learning analytics feedback
(2020-05-02)The aim of this research is to examine the relationships between students' community of inquiry, academic self-efficacy, reflective thinking skills, problem-solving skills, and metacognitive awareness in a flipped learning ... -
Ortaokul öğrencileri için ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk ölçeğinin Türkçeye uyarlanması
(Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 2017-11-05)Bu çalışmada amaç ortaokul öğrencilerinin eğitimde ters yüz öğrenme hazırbulunuşluklarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir Türkçe ölçeği alanyazına kazandırmaktır. Bu bağlamda Hao (2016b) tarafından geliştirilen ortaokul ...