Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Search 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Search
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Descriptive analysis of the articles published in the last 10 years within the context of lifelong learning 

Kılıç, Ahmet Emre; Yılmaz, Ramazan (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019-02-01)
Bu çalışmanın amacı, alanyazında son on yıl içinde hayat boyu öğrenme konusunda yayınlanmış çalışmaların betimsel olarak analizini yapmaktır. Bu amaçla Web of Science veritabanında yer alan ve SCI-EXPANDED, SSCI ile A&HCI ...
Thumbnail

Learning management system acceptance scale (LMSAS): A validity and reliability study 

Sezer, Barış; Yılmaz, Ramazan (The Australasian Journal of Educational Technology is the journal of ASCILI, 2019-04-01)
The present study aimedto develop a measurement tool that will enablea valid and reliable measurement of students’ acceptance levels within the framework of the unified theory of acceptance and use of technology model ...
Thumbnail

Üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği 

Ramazan, Yılmaz; Barış, Sezer; Halil, Yurdugül (Ege Eğitim Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın amacı Bartın Üniversitesi’nde bir ve son sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerini ve bunun üzerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Araştırmada tarama modeli ...
Thumbnail

Examination of critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates as a predictor of metacognitive thinking skills through structural equation modelling 

Fatma Gizem, Karaoğlan Yılmaz; Ramazan, Yılmaz; Ahmet Berk, Üstün; Hafize, Keser (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2019)
The aim of this research is to examine the structural relationships between metacognitive thinking skills, critical thinking standards and academic self-efficacy of teacher candidates. The research was carried out according ...
Thumbnail

Assigned roles as a structuring tool in online discussion groups: comparison of transactional distance and knowledge sharing behaviors 

Yılmaz, Ramazan; Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (Sage, 2019)
Çevrimiçi Tartışma Gruplarında Yapılandırma Aracı Olarak Rol Atama: İşlem Mesafesi ve Bilgi Paylaşımı Davranışlarının Karşılaştırılması Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi tartışma gruplarına katılımcılara işlemsel ...
Thumbnail

Üstbilişsel düşünme becerilerinin eleştirel düşünme becerileri ve akademik öz-yeterlik ile ilişkisinin yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi 

Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Üstün, Ahmet Berk; Keser, Hafize (Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2019-07)
Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının üstbilişsel düşünme becerileri ile eleştirel düşünme becerileri ve akademik öz-yeterlikleri arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama ...
Thumbnail

Examination of students processes of searching information in education informatics network via eye tracking 

Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan; Yıldız Durak, Hatice; Keser, Hafize (World Journal on Educational Technology: Current Issues, 2019-01-01)
The extensification activities of Education Informatics Network use in Turkey are in progress. The use and preferability of this education portal by teachers and students depend on various factors. One of these factors is ...
Thumbnail

Impact of pedagogic agent-mediated metacognitive support towards increasing task and group awareness in CSCL 

Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Elsevier, 2019)
Pedagojik Ajan Aracılı Üstbilişsel Desteğin CSCL'de Görev ve Grup Bilincinin Artırılmasına Etkisi Özet: Bugün, 21. yüzyıl öğrencilerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri göz önünde bulundurarak, bilgisayar ...
Thumbnail

The impact of feedback form on transactional distance and ritical thinking skills in online discussions 

Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem; Yılmaz, Ramazan (Taylor & Francis, 2019)
Çevrimiçi Tartışmalarda Geri Bildirim Şeklinin İşlemsel Mesafe ve Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi Özet: Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi işbirliği tartışmalarında öğrencilerin geri bildirim biçimlerinin (metin ...

DSpace@Bartın is member of:

Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorYılmaz, Ramazan (7)Karaoglan Yilmaz, Fatma Gizem (3)Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem (2)Keser, Hafize (2)Ramazan, Yılmaz (2)Ahmet Berk, Üstün (1)Barış, Sezer (1)Fatma Gizem, Karaoğlan Yılmaz (1)Hafize, Keser (1)Halil, Yurdugül (1)... View MoreSubjectAcademic self-efficacy (2)Critical thinking (2)Metacognitive thinking (2)Online discussions (2)Teacher candidates (2)Transactional distance (2)Çevrimiçi öğrenme (2)acceptance (1)Akademik öz-yeterlik (1)Akademik öz-yeterlik (1)... View MoreDate Issued
2019 (9)
Has File(s)Yes (9)

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.