dc.contributor.author | Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2019-07-12T09:02:44Z | |
dc.date.available | 2019-07-12T09:02:44Z | |
dc.date.issued | 2019-06-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1653 | |
dc.description.abstract | Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı dersi kapsamında öğretmen adaylarından; güncel okuryazarlıklar, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri, öğretim materyallerinin tasarımı, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri gibi konularda bilgi ve becerilerini geliştirmeleri beklenilmektedir. Eğitim 2023 Vizyon Belgesinde de öğrenme süreçlerinde
dijital içerik ve beceri destekli dönüşüme ilişkin hedefler konularak, öğretmen adaylarının yetiştirilmesinde öğretim teknolojilerinin önemine vurgu yapılmıştır. Bu bağlamda söz konusu ders, aday öğretmenlerin seçimi sürecinde de önemli bir rol oynamaktadır. 2018-KPSS Lisans Eğitim Bilimleri Testi ile ilgili yayınlanmış olan soru kitapçığında bir adet öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı sorusuna yer verilmiştir. Bu araştırma kapsamında söz konusu sorunun göz izleme yöntemi kullanılarak öğretmen adayları tarafından çözümü değerlendirilmiştir. Araştırma bir üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 13 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları 9 öğrencinin maddeyi doğru cevapladığını, tüm öğrencilerin maddeyi cevaplama süresinin ortalama 49.69 saniye olduğunu göstermektedir. Madde üzerinde en çok düşünen öğrencinin soruyu cevaplamaya 85 saniye ayırdığı, en kısa sürede cevap veren öğrencinin ise 18 saniye ayırdığı görülmektedir. Söz konusu her iki öğrencide maddeyi doğru cevaplamıştır. Öğrencilerin bakışlarına ilişkin ısı haritaları ve göz sıçramaları incelendiğinde, maddeyi cevaplamaya en uzun süre ayıran öğrencinin madde kökü ile cevap seçenekleri arasında çok fazla göz sıçramaları yaptığı ve doğru cevaba her bir seçeneği madde kökü ile karşılaştırarak ulaşmaya çalıştığı belirlenmiştir. Maddeyi en kısa sürede cevaplayan öğrencinin ise madde kökü ile cevap seçenekleri arasında daha az göz sıçramaları yaptığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda soru hazırlama kapsamında araştırmacılara ve eğitimcilere yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Within the scope of instructional technology and material design course; pre-service teachers are expected to develop their knowledge and skills on current literacy, instructional technologies as tools and materials, design of teaching materials, assessment criteria for teaching materials.Turkey’s Education Vision 2023 document also emphasizes the importance of instructional technologies in the training of pre-service teachers by setting targets related to digital content and skill-supported transformation in learning processes.In this context, the course also plays an important role in the selection of pre-service teachers. In the question booklet published about the 2018-KPSS Education Science Test, the question of instructional technology and material design is given.In the context of this study, the solution of the problem was evaluated by pre-service teachers using eye tracking method.The research was conducted on 13 pre-service teachers studying at a university's faculty of education.The results of the study show that 9 pre-service teachers answered the item correctly and that all students have an average of 49.69 seconds.It is observed that the pre-service teachers who thinks most on the question has allocated 85 seconds to answer the question, and the student who gives the answer allocates 18 seconds as soon as possible. Both students in question answered the matter correctly.When the heat maps and eye splashes of the students' gaze were examined, it was determined that the student who devoted the longest time to answer the matter made a lot of eye splashes between the substance root and the answer options and tried to reach the correct answer by comparing each option with the root of the matter.The student who answered the matter as soon as possible had less eye splashes between the item root and the response options.According to the findings obtained from the research, various suggestions were made for the researchers and educators in the scope of the question preparation. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretim teknolojileri | en_US |
dc.subject | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı | en_US |
dc.subject | Göz izleme yöntemi | en_US |
dc.subject | Soru hazırlama | en_US |
dc.subject | Madde analizi | en_US |
dc.subject | Ölçme ve değerlendirme | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.subject | Teknoloji destekli materyal tasarımı | en_US |
dc.subject | Göz hareketlerini izleme teknolojisi | en_US |
dc.subject | Göz takip teknolojisi | en_US |
dc.subject | KPSS | en_US |
dc.subject | Kamu personeli seçme sınavı | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.title | 2018 KPSS eğitim bilimleri sınavında öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı kapsamında sorulan soruların göz izleme yöntemi ile incelenmesi | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | 3. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü | en_US |