Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen bilimleri öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öğretime ilişkin kaygıları

Thumbnail
View/Open
imren özaydın +.pdf (1.591Mb)
Date
2024
Author
Özaydın, İmren
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışmanın amacı halen MEB'de görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının öğretime ilişkin kaygılarının neler olduğu, nelerden etkilendiği ve nasıl değişiklik gösterdiğini araştırmaktır. Fen eğitimi ve öğretimi toplumların gelişmesi ile doğru orantılıdır. Bu yüzden öğretimi gerçekleştiren ve gerçekleştirecek olan öğretmenlerimiz çok önemli görevlilerdir. Onların öğretime yönelik kaygılarının farkına varıp yada vardırıp sorunların çözülmesi sağlanmalıdır. İşte bu yüzden yapacağımız çalışmaları fen bilimleri öğretmenlerinin öğretime yönelik kaygılarının ortadan kaldırmaya veya azaltmaya yöneliktir. Alan yazın incelendiğinde fen bilimleri alanında bir çok çalışma yapılmış ancak fen bilimleri öğretmenlerin öğretime yönelik kaygıları ile ilgili çalışma olmadığı görülmüş, bu sebeple yapacağımız çalışmanın alan yazına önemli katkı sunacağı düşünülmektedir. Çalışmamız 2023-2024 yılları arasında ülkemizin çeşitli illerinde görev yapan fen bilimleri öğretmenleri çeşitli üniversitelerde eğitim gören fen bilimleri öğretmen adayları ile yürütülecektir. Ulaşılabilen tüm öğretmenlerimize ve öğretmen adaylarımıza "Öğretmeyle İlgili Endişeleri Ölçeği" sunularak veriler toplanacaktır. Bu veriler betimsel istatiki yöntemler kullanılarak verilerin analiz edilecek sonuçlar tezimizde aktarılacaktır.
 
The aim of this study is to investigate the concerns of science teachers and prospective teachers who are still working in the Ministry of National Education, what they are affected by and how they change. Science education and training is directly proportional to the development of societies. That's why our teachers, who teach and will do it, are very important officials. It should be ensured that they are aware of their concerns about teaching or that their problems are resolved. That's why our work is aimed at eliminating or reducing the anxiety of science teachers about teaching. When the literature is examined, it has been seen that many studies have been done in the field of science, but it has been seen that there is no study about the concerns of science teachers towards teaching, therefore, it is thought that our study will make an important contribution to the literature. Our study will be carried out with science teachers working in various cities of our country between 2022 and 2023, and science teacher candidates studying at various universities. Data will be collected by presenting the "Teaching Concerns Scale" to all of our accessible teachers and teacher candidates. These data will be analyzed by using descriptive statistical methods and the results will be transferred in our thesis.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/16553
Collections
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans [24]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.