dc.contributor.author | Özdemir, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2019-07-24T06:33:59Z | |
dc.date.available | 2019-07-24T06:33:59Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Özdemir, S. (2016). Yaşam Boyu Öğrenme Kurslarında Yabancı Dil Olarak Türkçe (Edinburgh Üçüncü Yaş Üniversitesi Örneklemi). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 297-311. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1688 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Edinburgh Üçüncü Yaş Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin öğrenme nedenlerini, Türkçelerini geliştirmek için nelere ihtiyaç duyduklarını, hangi dil becerilerini geliştirmek istediklerini, Türkçe hakkında düşüncelerini ve Türkçe öğrenenlerin artması için yapmamız gerekenler konusunda önerilerini belirlemektir.
Araştırma durum çalışmasıdır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlemlerle elde edilmiştir. Veriler betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmanın örneklemi Edinburgh Üçüncü Yaş Akademisidir.
Grubun Türkçe öğrenme amacı Türklerle iletişim kurmaktır. Grup üyeleri, Türkçeyi zor bir dil olarak değerlendirmektedir. Türkçelerini geliştirmek için Türk kültürüyle iç içe olmaya, okuma kitaplarına ve orta düzey Türkçe kurslarına ihtiyaç duymaktadırlar. Türkçe öğrenenlerin artması için Türk kültürünü tanıtan etkinliklerin yapılmasını, her seviyedeki okullarda Türkçe dersleri açılmasını önermektedirler. | en_US |
dc.description.abstract | he aim of this study is to determine why foreingers learn Turkish as a foreing language in Edinburgh University of Third Age, what they need to improve their Turkish, which language skills they want to improve, what they think about Turkish and what they suggest us to increase Turkish learners as a foreing language.This research is a case study. The data was obtained through semi-structured interviews and observations. The descriptive analysis technique was used to analyze the data. The sample of study is Edinburgh University of Third Age.The group’s learning Turkishobjective is to communicate with Turkish people. Grup members considered Turkish as being a difficult language To develop their Turkish they need to be intertwined with Turkish culture, and they need reading books and intermediate level Turkish courses. To increase Turkish learners they suggest making social activities promoting Turkish culture, and opening Turkish courses in schools at all levels. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.14686/buefad.v5i2.5000190781 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yabancı dil olarak Türkçe | en_US |
dc.subject | Yaşam boyu eğitim | en_US |
dc.subject | Üçüncü yaş üniversitesi | en_US |
dc.subject | Edinburgh | en_US |
dc.subject | Turkish as a foreing language | en_US |
dc.subject | Lifelong learning | en_US |
dc.subject | University of third age | en_US |
dc.subject | Edinburgh | en_US |
dc.title | Yaşam boyu öğrenme kurslarında yabancı dil olarak Türkçe (Edinburgh üçüncü yaş üniversitesi örneklemi) | en_US |
dc.title.alternative | Turkish as a foreing language in life long learning courses (Edinburg University of third age sample) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 35896 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 297 | en_US |
dc.identifier.endpage | 311 | en_US |