Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.date.accessioned2019-07-24T06:33:59Z
dc.date.available2019-07-24T06:33:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationÖzdemir, S. (2016). Yaşam Boyu Öğrenme Kurslarında Yabancı Dil Olarak Türkçe (Edinburgh Üçüncü Yaş Üniversitesi Örneklemi). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 297-311.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1688
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Edinburgh Üçüncü Yaş Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin öğrenme nedenlerini, Türkçelerini geliştirmek için nelere ihtiyaç duyduklarını, hangi dil becerilerini geliştirmek istediklerini, Türkçe hakkında düşüncelerini ve Türkçe öğrenenlerin artması için yapmamız gerekenler konusunda önerilerini belirlemektir. Araştırma durum çalışmasıdır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlemlerle elde edilmiştir. Veriler betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmanın örneklemi Edinburgh Üçüncü Yaş Akademisidir. Grubun Türkçe öğrenme amacı Türklerle iletişim kurmaktır. Grup üyeleri, Türkçeyi zor bir dil olarak değerlendirmektedir. Türkçelerini geliştirmek için Türk kültürüyle iç içe olmaya, okuma kitaplarına ve orta düzey Türkçe kurslarına ihtiyaç duymaktadırlar. Türkçe öğrenenlerin artması için Türk kültürünü tanıtan etkinliklerin yapılmasını, her seviyedeki okullarda Türkçe dersleri açılmasını önermektedirler.en_US
dc.description.abstracthe aim of this study is to determine why foreingers learn Turkish as a foreing language in Edinburgh University of Third Age, what they need to improve their Turkish, which language skills they want to improve, what they think about Turkish and what they suggest us to increase Turkish learners as a foreing language.This research is a case study. The data was obtained through semi-structured interviews and observations. The descriptive analysis technique was used to analyze the data. The sample of study is Edinburgh University of Third Age.The group’s learning Turkishobjective is to communicate with Turkish people. Grup members considered Turkish as being a difficult language To develop their Turkish they need to be intertwined with Turkish culture, and they need reading books and intermediate level Turkish courses. To increase Turkish learners they suggest making social activities promoting Turkish culture, and opening Turkish courses in schools at all levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.14686/buefad.v5i2.5000190781en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçeen_US
dc.subjectYaşam boyu eğitimen_US
dc.subjectÜçüncü yaş üniversitesien_US
dc.subjectEdinburghen_US
dc.subjectTurkish as a foreing languageen_US
dc.subjectLifelong learningen_US
dc.subjectUniversity of third ageen_US
dc.subjectEdinburghen_US
dc.titleYaşam boyu öğrenme kurslarında yabancı dil olarak Türkçe (Edinburgh üçüncü yaş üniversitesi örneklemi)en_US
dc.title.alternativeTurkish as a foreing language in life long learning courses (Edinburg University of third age sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID35896en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage297en_US
dc.identifier.endpage311en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster