Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Ceren
dc.date.accessioned2019-11-04T09:56:56Z
dc.date.available2019-11-04T09:56:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGstC4jRzU3BliK6FUNJcTAJ3Z1KGgVNJk6td1E2VidLh
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1985
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye'de ilköğretim okullarında öğrenim gören eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilere verilen müzik eğitiminin uygulanan müzik dersi öğretim programı, ders işlenişi ve derslerin işlendiği sınıf ortamı açısından durumunu tespit etmektir. Bu araştırma bir betimsel çalışmadır. Türkiye'deki eğitilebilir zihinsel engelli öğrencilere verilen müzik eğitiminin durum tespiti için, anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Türkiye'deki eğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okullarında bu öğrencilerle Müzik dersi işleyen özel eğitim sınıf öğretmenleri ve müzik öğretmenleridir. Veri toplama aracı olarak hazırlanmış olan anket formları posta yoluyla, zihinsel engelli çocukların eğitim aldığı okullar içerisinde yalnızca eğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okullarına gönderilmiştir. Araştırmanın yapılacağı okulların belirlenmesi için öncelikle Türkiye'deki 7 coğrafi bölgeden nüfus yoğunluğu en yüksek olan ikişer il seçilmiştir. Belirlenmiş olan illerdeki eğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okulları, örneklem olarak belirlenmiştir. Anket formları, müzik dersi işleyen sınıf ve müzik öğretmenlerine uygulatıldıktan sonra araştırmacıya posta yoluyla geri gönderilmiştir. Elde edilen verilerin analizi istatistiksel olarak yapılmıştır. Analiz sonuçları ise tablo ve grafikler ile gösterilmiştir. Araştırma sonucunda ileride bu konuda yapılacak çalışmalara katkı sağlamak amacıyla belirlenmiş olan sorunların çözümü ile ilgili öneriler geliştirilmiştir. Ayrıca uygulanmakta olunan müzik dersi öğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri temel alınarak elde edilen veriler doğrultusunda bir öğretim programı model önerisi hazırlanmıştır.Anahtar kelimeler: Zihinsel engelli öğrenciler, zihinsel engelli öğrenciler için müzik eğitimi, müzik eğitimi.en_US
dc.description.abstractThis study’s primary purpose is to statethe overall condition of elementary music education for educable mentally retarded children by investigating the convenience and effectiveness of the elementary music curriculum forthe above mentionedstudents,the conditions of theclassrooms and processesofthemusic lessons in Turkey. A survey has beencarried out tocollect the data from thethe Music and Special Education teachers of the educable mentally retardedstudents. The survey form has beenprepared to find out the teachers opinions about overall and specific expectations from themusic curriculum, the conditions of the classrooms for music lessons,theteaching materials,themusicalinstruments,the electronic devices for teaching music and processesof music lessons for theeducable mentally retarded children. The survey form consists of multiple choice questions that most of them are structured in Likert Scale. The datathat has beengathered from the survey wasanalyzed statistically. Based on the data provided from the research and the elementary music curriculum forthe educable mentally retarded students in Turkey,a model proposal has been developed. Forthis model program,the elementary music curricula for the educable mentally retarded students in the United Kingdom, Canada and New Zealand have been overvieved.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectZihinsel engelli çocuklaren_US
dc.subjectÖğretim programlarıen_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectEducable mentally retarded studentsen_US
dc.titleTürkiye'deki ilköğretim düzeyindeki eğitilebilir zihinsel engelliler için müzik eğitiminin durumu ve öğretim programı model önerisien_US
dc.title.alternativeThe status of elementary music education for educable mentally handicapped students in Turkey and the proposal of a new curriculum modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster