Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPaksoy, Canan
dc.contributor.authorŞahan, Gülsün
dc.contributor.editorKıral, Erkan,
dc.contributor.editorBabaoğlan Çelik, Emine
dc.contributor.editorÇilek, Adem
dc.date.accessioned2020-02-05T05:59:27Z
dc.date.available2020-02-05T05:59:27Z
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.isbn978-975-2490-34-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2500
dc.description.abstractBilimde başarı elde eden bilim insanlarının yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi ve statülerine bakılmadan her durum ve her alanda öğrenmelerini sürdürülebildikleri hayat boyu öğrenme anlayışından vazgeçmedikleri görülmektedir. Bilim alanında erkekler kendilerine tanınan birçok haklardan yararlanıp bilimsel alanda var olmuş, ancak kadınların erkekler kadar bilim alanında yer alması kolay olmamıştır. Dünyada ve Türkiye’ de bilim kadınları birçok engelle karşılaşmış olmasına rağmen bilim alanında kendi düşüncelerini hayata geçirip bilimsel başarılara imza attıkları görülmüştür. Bu çalışmada Dünyada ve Türkiye’de öne çıkmış kadınların kısa biyografileri incelenmiş, kadınların bilimde ilerlemeleri ve bilim yapma anlayışları hayat boyu öğrenme çerçevesinde değerlendirilmiştir. Nitel araştırma yöntemleri kullanılan çalışmada toplanan veriler doküman analizine uygun şekilde incelenmiştir. Dünyada 15, Türkiye’de ise 20 bilim kadının kısa biyografileri hayat boyu öğrenme kavramı çerçevesinde ele alınmıştır. Sonuç olarak bilimde kadınların daha etkin olması, kız çocuklarının bilim alanında daha çok yer alabilmesinin verilen eğitim, aile, çevre ilişkileri ve kişinin kendi çabası ile ilgili olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca akademide yer alan bilim kadınlarının çoklu görev ve sorumlulukları nedeniyle alanlarına yoğunlaşamadıkları görülmüştüren_US
dc.description.abstractIt seems that Scientists who have achieved success in science do not give up the lifelong understanding of learning, regardless of age, gender, education level and status, in which they can continue to learn in all situations and in all fields. Men in science took advantage of the many rights granted to them, but women did not find it easy to find a place in science. Turkey and the world from science, but women have encountered many obstacles, albeit hardly scientific achievements in the field of science have undertaken to spend their lives thinking. In this study the short biographies of prominent women in the world and in Turkey were examined, and their progress in science and scientific comprehension were also evaluated in the framework of lifelong learning. In this study in which the qualitative research methods were used, the data collection were analyzed in accordance with the documented analysis. 15 science biographies in the world, and 20 science biographies of women in Turkey is discussed in the framework of the concept of lifelong learning. As a result, it was understood that more active existence of women in science and the girls’ more participation in science are related to education, family, environment relations and one's own efforts. It also seemed that the women in the academy could not concentrate on their fieldsbecause of their multitasking and responsibilities.en_US
dc.description.sponsorshipeyuderen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEYUDER Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimde kadınen_US
dc.subjectHayat boyu öğrenmeen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectWoman in scienceen_US
dc.subjectLifelong learningen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.titleHayat boyu öğrenme bağlamında dünyada ve Türkiye’de bilimde kadınlaren_US
dc.title.alternativeWomen in the field of science in the world and in Turkey within the context of lifelong learningen_US
dc.typebookParten_US
dc.description.version1. Baskıen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID28687en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster