Search
Now showing items 1-8 of 8
Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme
(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2019)
Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersi ve bu dersin kültür aktarımında üstlendiği rolün incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle sosyal bilgiler dersinin tarihi gelişimi, nasıl bir doğaya sahip olduğu, kültür kavramı ...
An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage
(İESTE, 2017)
The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage
(ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ...
Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ...
The opinions of the local people of Hacıbektaş town about cultural tourism and Hacı Bektaş Veli
(2017)
The Turkish philosopher Hacı Bektaş Veli who lived in 13th century in Sulucakarahöyük village of
Nevşehir province assumed a very important role in the foundation of the Ottoman Empire and
Turkification of Anatolia. The ...
2015 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarının somut olmayan kültürel miras unsurları açısından değerlendirilmesi
(2018)
Somut olmayan kültürel miras, bir topluma kendini diğer toplumlardan ayıran özellikler
kazandırmaktadır. Bu nedenle bu kültürün korunması ve geleceğe taşınabilmesi için ulusal veya
uluslararası anlaşmalar yapılmaktadır. ...
Eşitlik kavramı bağlamında yeni sosyal bilgiler öğretim programlarının incelenmesi
(Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Birliği, 2017)
Geçmişten günümüze insanların uğrunda en çok mücadele verdiği kavramlardan biri eşitlik kavramıdır. Sosyolojik anlamda eşitlik, bedensel ve ruhsal farklılıkları ne olursa olsun bireyler arasında sosyal ve siyasal haklar ...
Türkiye'de somut olmayan kültürel miras ve bunun sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıması
(Anı Yayıncılık, 2016)
Eğitimin temel amaçlarından birisi de Millî Eğitim Temel Kanunu 2. Maddesinde belirtildiği üzere ‘’… Türk Milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren…’’ bireyler ...
A qualitative study on the opinions of 7th grade students on intangible cultural heritage
(Review of International Geographical Education Online, 2019)
The purpose of this study is to identify the opinions of 7th grade students at middle schools on the elements of intangible cultural heritage (ICH) and to reveal their levels of awareness on such elements. The study based ...