Search
Now showing items 1-10 of 28
Bartın'da eğitim ve iletişimin geleceği: sempozyum bildirileri
(Bartın Üniversitesi, 2013)
The analysis of Kutadgu Bilig in terms of values education
(European Journal of Educational Research, 2018-04-15)
Kutadgu Bilig is one of the literal works that shed light on Turk-Islam history and culture. In this study, it is aimed to examine Kutagu Bilig in terms of values that are involved in social studies teaching program. In ...
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
(Erzin Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)
Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer aktarımı ...
Lisansüstü eğitimde nitelik : sempozyum bildirileri
(Bartın Üniversitesi, 2013)
Taslak sosyal bilgiler öğretim programına yönelik yapısal bir değerlendirme
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2017)
Bu çalışmada, 2017 taslak sosyal bilgiler öğretimi programının 2004 ve 2015 sosyal bilgiler öğretim programları ile karşılıklı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel betimsel araştırma yaklaşımına dayalı olarak ...
Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2017)
Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ...
Kelime öğretim yöntemlerinin kelime hazinesinin gelişimindeki etkisinin karşılaştırılması: meta analitik bir değerlendirme
(2017-07-29)
Eğitim araştırmalarındaki en eski alanlardan biri olan kelime öğretiminin, bireylerin anlama ve anlatma becerilerinin yanında sosyal ve iletişimsel becerilerinin de gelişimine katkı sağlayan bir etkinlik alanı olduğu kabul ...
Türkçe öğretmeni adaylarının sınıf yönetimine ilişkin görüşleri
(Mustafa Kemal Üniversitesi, 2015)
Bu çalışmanın amacı, “öğretmen nitelikleri, sorunlar, sorunların çözümünde
kullanılan stratejiler, beceri kazandırmada yapılması gerekenler, iletişim ve zaman kullanımı”
gibi farklı boyutlarda Türkçe öğretmeni adaylarının ...
Hoşgörü değerine yönelik etkinliğin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, 2015-04-18)
Bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü hem kişiler arası ilişkilerin hem yaşanan toplumun hem de ...
Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
(2014)
Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması,
ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ...