Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozan, Mahmut
dc.date.accessioned2020-08-25T10:57:14Z
dc.date.available2020-08-25T10:57:14Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationBozan, M. (2004) Bölge Yönetimi ve Eğitim Bölgeleri Kavramı, Milli Eğitim Dergisi. Yıl, 31, Sayı, 161, Ankara.tr_TR
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6490
dc.description.abstractBölge kavramı, “illerden daha genis, cografî birimler düzleminde koordinesi gerekli kimi hizmetlerin yürütüldügü cografî-yönetsel birim” olarak tanımlanabilir. Buna göre bölge sadece bir fonksiyonel örgütlenmenin cografi alanı degil, aynı zamanda iller ile merkezî devlet yönetimi arasındaki mülki bir yönetim kademesidir. Bölge kavramı, il üstü idari yapıları ifade ettigi halde, il altında,hatta ilçe düzeyinin altındaki küçük alanları egitim bölgesi degil, okul bölgesi olarak ifadelendirmenin kavram kargasasını önlemek açısından daha uygun olacaktır. Kaldı ki bu bölgeler bir idarî yapıdan ziyade koordinasyon gerektiren bazı hizmetler için belirlenen merkezler seklinde görülmektedir. Bu çalışmada MEB'in eğitimbölge uygulamaları değerlendirilmektedir.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherMEBtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBölge yönetimitr_TR
dc.subjectEğitim bölgesitr_TR
dc.subjectTerritory managementtr_TR
dc.subjectEducation zonetr_TR
dc.titleBölge yönetimi ve eğitim bölgeleri kavramıtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalMilli Eğitim Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0002-5396-7021tr_TR
dc.identifier.volume31tr_TR
dc.identifier.issue161tr_TR
dc.identifier.startpage95tr_TR
dc.identifier.endpage111tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster