Show simple item record

dc.contributor.authorKılıç, Ahmet Emre
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.date.accessioned2021-06-07T11:54:40Z
dc.date.available2021-06-07T11:54:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2687-1750
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/6650
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanımı Modeli ve Teknoloji Kabul Modeline dayanarak YouTube’un öğretmenler tarafından eğitsel amaçlı kabul durumunu incelemek ve kullanım niyetlerini etkileyen faktörleri tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma kapsamında eğitsel amaçlı YouTube kabul ölçeği geliştirilmiştir. Araştırmanın verileri açımlayıcı faktör analizi aşamasında 250, doğrulayıcı faktör analizi aşamasında ise 258 öğretmenden elde edilmiştir. Elde edilen verileri analiz etmede açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre YouTube’un kullanım durumu, “performans beklentisi”, “davranışsal niyet”, “sosyal etki”, “çaba beklentisi” ve “güven” faktörleriyle %74.20 oranında açıklamıştır. Modelde kullanılan ölçek performans beklentisi, davranışsal niyet, sosyal etki, çaba beklentisi ve güven olmak üzere 5 faktör ve 37 maddeden oluşmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the acceptance status of YouTube for learning purposes by teachers based on the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Model and to determine the factors affecting the usage intentions. In line with this purpose, a Youtube acceptance scale was developed for teachers' educational purposes. The research data were obtained from 250 teachers in the exploratory factor analysis stage and 258 teachers in the confirmatory factor analysis stage. Exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and structural equation modeling methods were used to analyze the data obtained. According to the results obtained from the study, the use of YouTube was explained with the factors of "performance expectation", "behavioral intention", "social impact", "effort expectation" and "trust" at a rate of 74.20%. The scale used in the model consists of 5 factors and 37 items: performance expectation, behavioral intention, social impact, effort expectation, and trust.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherNecmettin Erbakan Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYaşam boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectBirleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım modelitr_TR
dc.subjectTeknoloji kabul modelitr_TR
dc.subjectÖğretmenlertr_TR
dc.subjectÇevrimiçi öğrenmetr_TR
dc.subjectYoutubetr_TR
dc.subjectYoutube’un eğitsel amaçlı kabulütr_TR
dc.subjectUzaktan eğitimtr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectLifelong learningtr_TR
dc.subjectUnified technology acceptance and usage modeltr_TR
dc.subjectTechnology acceptance modeltr_TR
dc.titleYouTube’un eğitsel amaçlı kabul durumunun incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination of YouTube's acceptance for educational purposestr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAhmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-2041-1750tr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage69tr_TR
dc.identifier.endpage89tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record