Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Search 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 10

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Evaluation of professıonal ethics piınciples by candidate teachers red fame 

Şahan, Gülsün (Journal of Education and Training Studies, 2018-03)
The aim of this study is to evaluate the teaching ethics principles according to the opinions of the prospective teachers. From the teaching profession ethics principles of the students, the positive and negative aspects ...
Thumbnail

Pre-service teachers’ perceptions on development of their IMD competencies through TPACK-based activities 

Sancar Tokmak, Hatice; Yanpar Yelken, Tuğba; Yavuz Konokman, Gamze (National Taiwan Normal University, 2013-02-08)
The current study investigated perceived development of pre-service teachers in their Instructional Material Design (IMD) competencies through the course Instructional Technology and Material Design, which is based on a ...
Thumbnail

Ortaokul matematik öğretmenlerinin yarı yapılandırılmış problem kurma becerilerinin incelenmesi: veri işleme öğrenme alanı 

Gökkurt Özdemir, Burçin; Çomarlı, Sündüse Kübra (International Congress On Mathematics, Engineering, Natural and Health Sciences, 2018-09-23)
Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanında problem kurma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kurulan problemlerin derinlemesine incelenmesi amaçlandığından ...
Thumbnail

Perceptions of pre-service teachers about teacher professional ethics course through metaphors 

Genç, Süreyya (Journal of Education and Training Studies, 2019-03-01)
The aim of this study is to determine the perceptions of pre-service teachers towards teacher professional ethics course. The research was carried out with 138 pre-service teachers attending pedagogical formation training ...
Thumbnail

The relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers 

Duman, Burcu (Journal of Education and Training Studies, 2018-04)
The purpose of this study is to determine the relationship between the entrepreneurship characteristics and metacognitive awareness levels of pre service teachers. Qualitative research method is used in this study and ...
Thumbnail

Öğretmen adaylarının sorgulama becerilerinin incelenmesi 

Bedir, Tuğba; Duman, Burcu (Turkish Studies, 2017)
Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sorgulama beceri düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Nicel olarak tasarlanan araştırmada tarama modeli ...
Thumbnail

Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde oyunların kullanımı ile ilgili görüşleri 

Usta, Neslihan; Işık, Ayşe Derya; Şahan, Gülsün; Genç, Süreyya; Taş, Fatih; Gülay, Gonca; Diril, Fatma; Demir, Özge; Küçük, Kazım (International Journal of Social Sciences and Education Research, 2017)
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının matematik öğretiminde oyunların kullanımı ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmanın katılımcılarını Batı Karadeniz Bölgesi’nin bir ilinde bulunan bir devlet ...
Thumbnail

"The inquiry-based learning” from pre-service science teachers’ perspective 

Güler, Bekir; Şahin, Mehmet (Kastamonu Üniversitesi, 2018-09)
The existence of many abstract concepts in Science lessons can lead students to memorize them. This situation does not provide permanent learning for the students. Science education curriculum revised in 2017 aims to prepare ...
Thumbnail

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi 

Er, Harun; Ünal, Fatma (Ahi Evran Üniversitesi, 2017)
Bilimsel ve teknolojik anlamda yaşanan hızlı gelişmeler, sosyal yaşamda büyük değişimlere neden olmakta ve bireylerin bu sürece uyumunu gerçekleştirme noktasında eğitime büyük görev düşmektedir. Daha nitelikli, ...
Thumbnail

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi 

Ünal, Fatma; Er, Harun (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015)
İçinde bulunduğumuz çağ; bilginin sürekli üretildiği, hızlı bir şekilde yayıldığı ve aynı zamanda kısa sürede güncelliğini yitirdiği bir süreci içermektedir. Sürekli öğrenme ve bilgilenme yoluyla değişim kaçınılmaz hâle ...

DSpace@Bartın is member of:

Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorDuman, Burcu (2)Er, Harun (2)Genç, Süreyya (2)Ünal, Fatma (2)Şahan, Gülsün (2)Bedir, Tuğba (1)Demir, Özge (1)Diril, Fatma (1)Gökkurt Özdemir, Burçin (1)Gülay, Gonca (1)... View MoreSubject
Pre-service teachers (10)
Öğretmen adayları (4)Education (2)Eğitim (2)Social studies (2)Sosyal bilgiler (2)Öğretmen adayı (2)Action research (1)Bilgi okuryazarlığı (1)Entrepreneurship (1)... View MoreDate Issued2018 (4)2017 (3)2013 (1)2015 (1)2019 (1)Has File(s)Yes (10)

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.