Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Search 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-6 of 6

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study 

Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ...
Thumbnail

Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi 

Er, Harun; Ünal, Fatma; Gürel, Davut (Erzincan Üniversitesi, 2016)
Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer ...
Thumbnail

Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımınına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği 

Ünal, Fatma; Gürel, Davut; Er, Harun (Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bu araştırmada popüler kültür ve küreselleşme olgusundan daha uzak olduğu düşünülen kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ...
Thumbnail

A qualitative study on the opinions of 7th grade students on intangible cultural heritage 

Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Review of International Geographical Education Online, 2019)
The purpose of this study is to identify the opinions of 7th grade students at middle schools on the elements of intangible cultural heritage (ICH) and to reveal their levels of awareness on such elements. The study based ...
Thumbnail

Social studies textbooks in Turkey in terms of citizenship and human rights: A critical discourse analysis 

Gürel, Davut; Avcı, Görkem (International Journal of Curriculum and Instruction, 2022)
Educational institutions play a significant role in today’s world, where the concepts of democracy and human rights gain more and more importance day by day. Every country aims to provide the qualifications that its citizens ...
Thumbnail

The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates 

Gürel, Davut (AIAC, 2022)
This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ...

DSpace@Bartın is member of:

Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

Discover

Author
Gürel, Davut (6)
Er, Harun (2)Çetin, Turhan (2)Ünal, Fatma (2)Avcı, Görkem (1)SubjectIntangible cultural heritage (2)Social studies (2)Sosyal çalışmalar (2)7th grade (1)Active citizen (1)Aktif vatandaş (1)Attitude scale (1)Citizenship (1)Critical discourse analysis (1)Değerler eğitimi (1)... View MoreDate Issued2019 (3)2022 (2)2016 (1)Has File(s)
Yes (6)

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.