Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
Recent Submissions
-
DNA ve genetik kod ünitesine yönelik quizbean uygulamasının öğrencilerin sınava karşı tutumlarına etkisinin belirlenmesi
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04)Bu çalışma, elektronik ölçme ve değerlendirme uygulamalarından biri olan “Quizbean” programının fen derslerinde kullanılmasının öğrencilerin sınava karşı tutumlarına olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının ders imecesi uygulamaları hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04-01)Öğretmen adaylarının üniversitelerde aldığı eğitimin yanı sıra öğretmenlik uygulamaları derslerinde de mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak farklı yöntemleri kullanmaları bu süreci iyi değerlendirmeleri gerekmektedir. ... -
Enerji ünitesinde PLICKERS uygulamasının 9.sınıf öğrencilerinin ölçmeye karşı tutumlarına etkisi
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04)Bu çalışmanın amacı, elektronik ölçme ve değerlendirme uygulamalarından Plickers’ın fizik dersi enerji ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin ölçmeye karşı tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel ... -
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının geliştirdikleri stem temelli öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10)Fen eğitiminde son yıllarda disiplinler arası çalışmalara önem verildiği görülmektedir. Fen alanının diğer alanlarla birlikte öğrenme süreçlerine dahil edilmesini konu edinen çalışmalar STEM eğitiminin doğmasına neden ... -
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının stem atölyesi üzerine görüşlerinin belirlenmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10-01)Bu çalışmada öğretmen adaylarının düzenlenen STEM eğitimi atölyesi üzerine görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Atölyede STEM anlayışı, tasarım tabanlı öğrenme, teknoloji uygulamaları, fen eğitiminde STEM ... -
Zeka oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının fen eğitimi hakkındaki görüşlerine etkisi
(2018-04)Öğrencilere sadece bilgi aktarmak, onların zihinsel kapasitelerinin, problem çözme becerilerinin, düşünme becerileri ile birlikte problem çözümede farklı yöntemler oluşturma ve kullanma becerilerinin geliştirilmesinde ... -
The impact of socio-scientific biology instruction on argumentation skills of preservice science teachers
(Narst, 2018-03-10)The study was aimed to determine how instruction driven by socio-scientific biology instruction over a semester period influenced PST’s argumentation skills. One-group research design guided the study. An instrument was ... -
Zekâ oyunları eğitiminin fen bilimleri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisi
(Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, 2018-10-01)Öğrencilere sadece bilgi aktarmak, onların zihinsel kapasitelerinin, problem çözme becerilerinin, düşünme becerileri ile birlikte problem çözmede farklı yöntemler oluşturma ve kullanma becerilerinin ... -
Development and implementation of the two-tier multiple-choice diagnostic test for the understanding of dna and genetic code
(Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, 2018-10-01)Biology education is an important process that aims to teach the events and concepts that are important in terms of vitality, which deals with the events taking place in living organisms and living systems. It is important ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(International Conference on Education Research and Technologies, 2018-10-01)Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) alanları ve eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM alanları ve eğitimine ... -
Students’ reasoning and sense making on concepts of variables
(Michigan State University, 2015-11-05) -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin yarı yapılandırılmış problem kurma becerilerinin incelenmesi: veri işleme öğrenme alanı
(International Congress On Mathematics, Engineering, Natural and Health Sciences, 2018-09-23)Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanında problem kurma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kurulan problemlerin derinlemesine incelenmesi amaçlandığından ... -
Matematı̇k öğretmenlerı̇nı̇n çokgenler konusundakı̇ matematı̇ksel formüller ve özellı̇klere ı̇lı̇şkı̇n kavramsal anlamaları
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-12-22)Matematiksel formüller, nicelikler arasındaki ilişkiyi göstermeye yarayan kısa cebirsel ifadelerdir Matematik derslerinde çok sayıda formül olduğu için bu ifadeleri ezberlemek oldukça zordur. Matematik dersinin ... -
Öğretmen adaylarının somut materyal kullanımına ı̇lı̇şkı̇n görüşlerı̇
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-11-16) -
Ortaokul matemati̇k öğretmenleri̇ni̇n yapılandırılmış problem kurma beceri̇leri̇ni̇n i̇ncelenmesi̇
(Uluslararası Multı̇disipliner Çalışmaları Sempozyumu, 2018-11-16) -
Educational explanations of mathematics teachers and preservice teachers on misconceptions: the subject of probability
(International Conference on Educational Sciences, 2017-04-20) -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin en büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat konusundaki bilgi oluşturma süreçlerinin ı̇ncelenmesi
(Uluslararası Eğitim Bı̇limleri ve Sosyal Bı̇limler Sempozyumu, 2017-11-03)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin EBOB ve EKOK kavram- larını RBC+C modeli çerçevesinde bilgiyi soyutlama süreçlerini incelemektir. Bu çalışmanın sonuçlarının, öğrencilerin bir sayının ... -
Examination of middle school mathematics teachers’ pedagogical content knowledge in terms of two components: the subject of pyramid
(International Geometry Symposium, 2017-07-03)Teacher qualities are one of the important factors affecting the efficiency of the education system. In this regard, it can be said that the teaching strategies chosen in the learning environments by teachers, who are one ... -
Use of digital concept cartoons and digital concept maps for elimination of misconceptions in secondary school mathematics course: examination of opinions of teachers
(IATED Academy, 2018-07-02)The use of technology in education gains importance day by day. In this case, the learning opportunities and student-teacher roles are changing and the learning environment is becoming rich. Within this change, it is ... -
İlkokul öğrencilerinin kesirlerle ı̇lgili hata ve kavram yanılgılarının giderilmesinde dijital hikâyelerle tasarlanan etkinliklerin uygulanması: bir eylem araştırması
(Uluslararasi Bilgisayar ve Ogretim Teknolojileri Sempozyumu, 2017-05-24)Teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması, öğrencilerin öğrenmekte güçlük çektikleri matematik konularını anlamalarında önemli bir rol oynamaktadır. Teknolojinin matematik öğretiminde kullanımı, öğrencilere ...