Search
Now showing items 1-6 of 6
Öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2018)
Bu çalışmada öğretmen adaylarının yazma eğilimlerinin hangi yönde olduğu ve bu eğilimlerin bölüm ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Bunun yanında öğretmen adaylarının anne-baba eğitim ...
Etkili konuşma öz yeterlik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2017)
Öğretmenlerin bildiklerini aktarmada, öğrencilerine rehberlik etmede en önemli rolü iletişim oluşturmaktadır. İletişimin temelinde ise etkili ve güzel konuşma vardır. Bu nedenle öğretmen adaylarına güzel, doğru ve etkili ...
Dinlediğini anlama ve hatrılama düzeyi bilgilendirici metin türlerine göre farklılaşmakta mıdır?
(2016)
Bireyin ilk öğrenme alanı olan ve bu yönüyle diğer dil becerilerine temel oluşturan dinleme, “öğretilebilir, geliştirilebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir” olma özelliklerine karşın ihmal edilen bir beceri olarak ...
Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma
(2017)
İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden ...
Yazma eğilimi ölçeği’nin eğitim fakültesi bölümleri değişkenine göre ölçme eşdeğerliğinin belirlenmesi
(2018)
Bu araştırmanın amacı, Piaza ve Siebert (2008) tarafından geliştirilen ve Türk kültürüne uyarlaması İşeri ve Ünal (2010) tarafından yapılan Yazma Eğilimi Ölçeği’nin öğretmen adayları örnekleminde bölüm değişkenine göre ...
The effect of teaching story text structure on writing anxiety levels of middle scholl students.
(2016)
Writing is a skill based interaction that enable configuration in the minds of individuals reorganize information with operations such as data analysis, review, inquiry, association, checking. The development of writing ...