Search
Now showing items 1-10 of 18
Türkçe öğretmeni adaylarının yazmaya yönelik algıları
(Uluslararası Sınırsız Eğitim Araştırmaları Sempozyumu, 2019)
Türkçe dersi öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi; duygu, düşünce ve hayallerini yazma kurallarına uygun olarak ifade edebilmesi ve okuma yazma sevgisi ve alışkanlığını kazanmalarını ...
Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Pegem Akademi, 2012)
Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü
(VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016)
Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden
önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre
daha ...
Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel makale inceleme yeterlikleri
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)
Günümüzde öğretmenlerden eğitim öğretimi sürdürmelerinden başka araştırma yapmaları ve öğrencilere araştırma
becerisi kazandırmaları beklenmektedir. TÜBİTAK tarafından 12 yıldır düzenlenen ortaokul öğrencileri araştırma ...
Türkçe öğretmeni adaylarının yapılandırıcı öğretim yeterliliklerinde mikro öğretimin rolü
(Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2019)
Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının yapılandırıcı öğretim yeterliklerinde mikro öğretimin rolünü belirlemektir. Araştırma, tek grup öntest sontest modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Batı ...
Analysis of exam questions prepared by Turkish teacher candidates
(International Conference on Research in Education and Science, 2018)
The purpose of this research is to examine exam questions prepared by Turkish teacher candidates according to Bloom Taxonomy. The research was conducted through qualitative research method using document ...
Öğretmen adaylarının değer tercihleri
(Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği, 2018)
Bu araştırmada öğretmen adaylarının değer tercihlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Tarama
modelinde yürütülen araştırma Batı Karadeniz’de bir eğitim fakültesinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bu
fakültede okuyan ...
The relationships between pre-service Turkish teachers attitudes towards reading and critical reading self-efficiacy perceptions
(International Conference on Research in Education and Science, 2018)
The aim of this research is to determine the relationship between pre-service Turkish teachers' attitudes towards reading and critical reading self-efficacy perceptions. The research was done using relational screening ...
Bildirme ekinin dil bilgisi öğretimindeki yeri üzerine
(Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2011)
Bildirme eki –DIr/-DUr, günümüz Türkçesinde sıkça kullanılan bir ektir. Bu ekin başlıca üç işlevi vardır: 1) İsimleri yüklem yapar, 2) Zarf yapar, 3) Çekimli fiillere, kesinlik, ihtimal anlamı katar. Biz bu çalışmamızda ...
Türkçe öğretmeni adaylarının mikro öğretim uygulamalarında gözlenen planlama ve uygulama sorunları: okuma eğitimi örneklemi
(Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 2019)
Eğitim programlı bir davranış değiştirme sürecidir (Varış, 1978). Genelden özele
doğru eğitim programı, öğretim programı, yıllık plan, ünite planı, günlük plan ve ders planı
aracılığı ile hedeflenen davranış değişikliklerinin ...