Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
Now showing items 41-60 of 73
-
Sanal ortamda vatandaşlık
(Bartın Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, sanal ortam kullanıcılarının, sanal ortamda vatandaşlığa ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin cinsiyet, yaş ve kullandıkları sanal ortam platformlarına (2 boyutlu –3 boyutlu) göre ... -
Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme
(Yeni Eğitim Yayıncılık, 2019)Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersi ve bu dersin kültür aktarımında üstlendiği rolün incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle sosyal bilgiler dersinin tarihi gelişimi, nasıl bir doğaya sahip olduğu, kültür kavramı ... -
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
(Erzin Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer aktarımı ... -
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
(Erzincan Üniversitesi, 2016)Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer ... -
Sosyal bilgiler eğitiminde biyografi öğretimi
(Gazi Üniversitesi, 2009) -
Sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitaplarında biyografinin kullanımı
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2013)Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve bu bağlamda ele alınan biyografilerin kullanımı önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4-7. Sınıflar) ve ders kitaplarında biyografinin ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeylerinin değerlendirilmesi
(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015)İçinde bulunduğumuz çağ; bilginin sürekli üretildiği, hızlı bir şekilde yayıldığı ve aynı zamanda kısa sürede güncelliğini yitirdiği bir süreci içermektedir. Sürekli öğrenme ve bilgilenme yoluyla değişim kaçınılmaz hâle ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Bilimsel ve teknolojik anlamda yaşanan hızlı gelişmeler, sosyal yaşamda büyük değişimlere neden olmakta ve bireylerin bu sürece uyumunu gerçekleştirme noktasında eğitime büyük görev düşmektedir. Daha nitelikli, ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları
(2017-10-15)Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanma durumları
(Turkish Studies, 2013)Bilgi ve iletişim teknolojileri içinde bulunduğumuz çağda çok hızlı gelişmektedir. Bu teknolojiler ve internet, yaşamımızı etkilemekte ve kullanıcılarına birçok fayda sunmaktadır. İnternet, sadece reklam ve ... -
Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz
(Çukurova Üniversitesi, 2017)The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, ... -
Sınavlara hazırlık kitaplarında isim tamlamalarının işlenişi üzerine bazı tespitler ve değerlendirmeler
(Türk Dili Dil ve Edebiyat Dergisi, 2009-08)Bu çalışmada, merkezî sistem sınavları için hazırlanan kitaplarda isim tamlamaları konusunun nasıl işlendiği açıklanacak, söz konusu kitaplarda yer alan bilgi ve açıklamalar, akademik çalışmalarla karşılaştırılacaktır. -
Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine yönelik görüşlerinin karşılıklı olarak incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Eğitim bireyin davranışlarında istenilen yönde değişim gerçekleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken bireyi kişisel, sosyal, ekonomik ve siyasi alanlarda gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak yetiştirmeyi de hedefler. Bu ... -
Sırsıklam, sırılsıklam kelimeleri üzerine
(The Journal OfAcademic Social Science Studies, 2012)“Completely wet, very wet” sırsıklam and sırılsıklammeaning as commonly used words in modern Turkish. However, until the present day scientific studies, not given enough information about the etymology of these ... -
Teacher views on barriers to the integration of information and communication technologies (ict) in Turkish teaching
(Look Academic Publishers, 2017)Technology has taken place in all areas of life. Educational environment is equipped with the technology to educate individuals with the skills to meet the needs of the day. It is expected that teachers use information and ... -
The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates
(AIAC, 2022)This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ... -
Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ... -
Türkçe dersi öğretim programındaki ara disiplin alan kazanımlarına ilişkin bir araştırma
(2014)Bu çalışmada, genel olarak disiplinler arası yaklaşımın ve ara disiplinin tanıtılması, ara disiplin alan kazanımlarının birtakım ölçütlere göre analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı 6, 7 ve 8. ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018)Türkçe öğretmenleri Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve iletişim açısından model olabilmelidir, çünkü Türkçe öğretmenleri sesini ve beden dilini etkili kullanabilen öğrenciler yetiştirmekle sorumludur. Genelde her ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını gidermede hazırlıklı konuşmaların rolü
(Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2018)Türkçe öğretmenleri Türkçenin doğru ve etkili kullanımı ve iletişim açısından model olabilmelidir, çünkü Türkçe öğretmenleri sesini ve beden dilini etkili kullanabilen öğrenciler yetiştirmekle sorumludur. Genelde her ...