Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 21-40 of 68

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine yönelik görüşlerinin karşılıklı olarak incelenmesi 

      Gürel, Davut (Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)
      Eğitim bireyin davranışlarında istenilen yönde değişim gerçekleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken bireyi kişisel, sosyal, ekonomik ve siyasi alanlarda gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak yetiştirmeyi de hedefler. Bu ...
    • Thumbnail

      Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi 

      Gürel, Davut (Erzin Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)
      Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer aktarımı ...
    • Thumbnail

      Mehmet Âkif’in Safahat adlı eserinde yer alan şiirlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre hikâyeleştirilmesi 

      Temizyürek, Fahri; Kansızoğlu, Hasan Basri (2016)
      Çocuklara yönelik olarak hazırlanan kitaplarda; duygu, düşünce, hayal ve olaylar, çocuksu bir dille ve duyarlılıkla, daha basit bir kurgu çerçevesinde eğitsel amaç güdülerek yazılmaktadır. Son yıllarda, yetişkin edebiyatının ...
    • Thumbnail

      Hikâye edici metin yapısı öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarına etkisi 

      Sulak, Süleyman Erkam; Kansızoğlu, Hasan Basri; Kemiksiz, Ömer (2016)
      Bu araştırmanın amacı hikâye edici metin yapıları öğretiminin öğrencilerin yazma kaygı düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın ...
    • Thumbnail

      Yaşam boyu öğrenme kurslarında yabancı dil olarak Türkçe (Edinburgh üçüncü yaş üniversitesi örneklemi) 

      Özdemir, Serpil (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2016)
      Bu araştırmanın amacı Edinburgh Üçüncü Yaş Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin öğrenme nedenlerini, Türkçelerini geliştirmek için nelere ihtiyaç duyduklarını, hangi dil becerilerini geliştirmek istediklerini, ...
    • Thumbnail

      The opinions of prospective teachers on peer assessment 

      Özdemir, Serpil (Educational Research and Reviews, 2016)
      This research was conducted to determine the opinions of prospective teachers on peer assessment. The study was carried out at a university in the West Black sea with forty-one prospective Turkish teachers. The prospective ...
    • Thumbnail

      Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki öyküleyici ve bilgilendirici metinlerin okunabilirlik durumu 

      Özdemir, Serpil (Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 2016)
      Gelişen teknolojiye rağmen ders kitapları en çok kullanılan araç gereçlerdir. Hedef kitleye uygun metinler öğretmenlerin işini kolaylaştıracağı gibi öğrencinin okuma zevk ve alışkanlığı kazanmasında önemlidir. Hedef ...
    • Thumbnail

      İskoçya'da yaşayan Türklerin dil kullanımı ve dil tercihlerinde bireysel etmenler 

      Özdemir, Serpil (Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016)
      Bu araştırma İskoçya’da yaşayan Türklerin dil kullanımları ve dil tercihlerindeki bireysel etmenlerin rolünü belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmanın amacı, dil kullanımının bireysel etmenlerle nasıl bir ilişki içinde ...
    • Thumbnail

      Yeni bir yanlış türetme örneği: şekilgeç 

      Balyemez, Sedat (Hitit Üniversitesi, 2016)
      Toplumu ve yaşamı etkileyen her türlü değişme ve gelişme, o toplumun dilini de etkiler. Bu değişme ve gelişmelere bağlı olarak dilde “bazı kelimelerin unutulması, ses değişmeleri, anlam değişmeleri, diğer dillerden etkilenme, ...
    • Thumbnail

      Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi 

      Er, Harun; Ünal, Fatma; Gürel, Davut (Erzincan Üniversitesi, 2016)
      Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer ...
    • Thumbnail

      Yaşam boyu öğrenme kapsamında Türkiye Radyo Televizyon Kurumu tarafından yayınlanan kamu spotlarının incelenmesi 

      Ünal, Fatma; Tanca, H. Altuğ (International Journal of Social Science, 2016)
      Yaşam boyu öğrenme, toplumsal yaşamda sosyal, ekonomik, iktisadi, siyasal ve benzeri alanlarda bireylerin dünya düzenindeki yaşayışlarını şekillendirmeyi hedefler. Bireyin bu yapıya entegrasyonunu sağlamak yaşam boyu öğrenme ...
    • Thumbnail

      Türkçe öğretmeni adaylarının medya okuryazarlığı dersine yönelik görüşleri 

      Kansızoğlu, Hasan Basri (2016)
      Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının “Medya Okuryazarlığı” dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması ile desenlenen araştırmanın ...
    • Thumbnail

      Türk eğitim tarihinde alternatif bir model: Köy Enstitüleri 

      Tural, Ayşegül (Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2016-12)
      Eğitim, insanlık tarihi boyunca süregelen, dinamik ve daima ileriye dönük olan bir süreçtir. Bu süreçte hep daha iyiyi, güzeli aramak amacıyla eğitime katkı sağlayabileceği düşünülen birçok farklı uygulama, yaklaşım, yöntem, ...
    • Thumbnail

      An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage 

      Gürel, Davut; Çetin, Turhan (İESTE, 2017)
      The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage (ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ...
    • Thumbnail

      Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz 

      Kansızoğlu, Hasan Basri; Bayrak Cömert, Özlem (Çukurova Üniversitesi, 2017)
      The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach affects students’ writing success. Additionally, ...
    • Thumbnail

      Teacher views on barriers to the integration of information and communication technologies (ict) in Turkish teaching 

      Özdemir, Serpil (Look Academic Publishers, 2017)
      Technology has taken place in all areas of life. Educational environment is equipped with the technology to educate individuals with the skills to meet the needs of the day. It is expected that teachers use information and ...
    • Thumbnail

      Basic technology competencies, attitude towards computer assisted education and usage of technologies in Turkish lesson: a correlation 

      Özdemir, Serpil (Canadian Center of Science and Education, 2017)
      The present research was done to determine the basic technology competency of Turkish teachers, their attitude towards computer-assisted education, and their technology operation level in Turkish lessons, and to designate the ...
    • Thumbnail

      Ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlikleri 

      Özdemir, Serpil (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2017)
      Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterliklerini belirlemektir. Araştırma tarama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmaya Bartın’da, 3 ortaokulda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda okuyan 378 öğrenci ...
    • Thumbnail

      The impact of teaching the subjects under "science in time" unit in the social studies class in the 7th grade using jigsaw technique on the academic success of the students 

      Er, Harun (Universal Journal of Educational Research, 2017)
      The main point in today’s educational approach is that it is based on a student-centered approach. One of the alternative instruction techniques having a convenient content for this system is the ...
    • Thumbnail

      A sample application for use of biography in social studies; science, technology and social change course 

      Er, Harun (Journal of Education and Training Studies, 2017)
      The aim of this study is to evaluate the opinions of social studies teacher candidates on use of biography in science, technology and social change course given in the undergraduate program of social studies education. In ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.