Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Makale Koleksiyonu by Author "Gürel, Davut"
Now showing items 1-10 of 10
-
Awareness of social studies teacher candidates on refugees in Turkey
Tarman, Bülent; Gürel, Davut (Elsevier, 2017)The aim of this study is to obtain information about the awareness of social studies teacher candidates about the refugee problem in Turkey. In this regard, a group of teacher candidates are asked their opinion on the ... -
Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study
Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ... -
An investigation of secondary school 7th grade students’ awareness for intangible cultural heritage
Gürel, Davut; Çetin, Turhan (İESTE, 2017)The aim of this study is to determine the secondary school students’ views about the intangible cultural heritage (ICH) elements, which are in the social studies curriculum, and to raise awareness of these elements if ... -
Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımınına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği
Ünal, Fatma; Gürel, Davut; Er, Harun (Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada popüler kültür ve küreselleşme olgusundan daha uzak olduğu düşünülen kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ... -
A qualitative study on the opinions of 7th grade students on intangible cultural heritage
Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Review of International Geographical Education Online, 2019)The purpose of this study is to identify the opinions of 7th grade students at middle schools on the elements of intangible cultural heritage (ICH) and to reveal their levels of awareness on such elements. The study based ... -
Sosyal bilgiler dersi ve kültür aktarımında edindiği rol üzerine bir inceleme
Gürel, Davut; Çetin, Turhan (Yeni Eğitim Yayıncılık, 2019)Bu çalışmada, sosyal bilgiler dersi ve bu dersin kültür aktarımında üstlendiği rolün incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle sosyal bilgiler dersinin tarihi gelişimi, nasıl bir doğaya sahip olduğu, kültür kavramı ... -
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
Gürel, Davut (Erzin Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer aktarımı ... -
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
Er, Harun; Ünal, Fatma; Gürel, Davut (Erzincan Üniversitesi, 2016)Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer ... -
Sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilkokul 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine yönelik görüşlerinin karşılıklı olarak incelenmesi
Gürel, Davut (Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Üniversitesi Eğitim Fakütlesi, 2016)Eğitim bireyin davranışlarında istenilen yönde değişim gerçekleştirmeyi amaçlar. Bunu yaparken bireyi kişisel, sosyal, ekonomik ve siyasi alanlarda gerekli bilgi ve donanıma sahip olarak yetiştirmeyi de hedefler. Bu ... -
The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates
Gürel, Davut (AIAC, 2022)This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ...