Search
Now showing items 1-10 of 14
Eğer ki ve illaki kelimelerinin yazımı hakkında
(2017-04)
Yazım kurallarında veya herhangi bir kelimenin yazımında zaman zaman değişiklik yapılmaktadır. Yazım kurallarındaki değişiklikler, çoğu zaman bir bilgi kirliliği yaratmakta ve eğitim-öğretimi de olumsuz etkilemektedir. Bu ...
Türkçe öğretmenlerinin fiilimsi grupları konusundaki alan yeterliliklerine ilişkin bazı değerlendirmeler
(2017-04)
Fiilimsiler, kendilerine yeni kelimeler bağlayabilmeleri nedeniyle fiile benzer. Fiilimsilerin bu karakteristik özelliği, öğretim programına da girmiştir. Ortaokul 8. sınıf Türkçe dersi öğretim programında fiilimsilerin ...
"Okul” kelimesi, “ekol”den mi geliyor?
(2017-05)
1930’lu yıllar, dilde sadeleşme çalışmalarının yoğun olduğu dönemdir. Bizzat Atatürk’ün liderlik ettiği, yönlendirdiği bu çalışmalar sonucunda Türkçeye birçok yeni kelime kazandırılmış, yazı dili ile konuşma dili birbirine ...
Süreç odaklı yazma yaklaşımlarının yazma başarısına etkisi: bir meta analiz
(Çukurova Üniversitesi, 2017)
The aim of this study is to identify -by merging the results of a large number of studies
conducted in related literature review- at which level “writing as a process” approach
affects students’ writing success. Additionally, ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları
(2017-10-15)
Bireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri
önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı
aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. ...
Teacher views on barriers to the integration of information and communication technologies (ict) in Turkish teaching
(Look Academic Publishers, 2017)
Technology has taken place in all areas of life. Educational environment is equipped with the technology to educate individuals with the skills to meet the needs of the day. It is expected that teachers use information and ...
Basic technology competencies, attitude towards computer assisted education and usage of technologies in Turkish lesson: a correlation
(Canadian Center of Science and Education, 2017)
The present research was done to determine the basic technology competency of Turkish teachers, their attitude
towards computer-assisted education, and their technology operation level in Turkish lessons, and to designate
the ...
Ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlikleri
(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2017)
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterliklerini belirlemektir. Araştırma tarama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmaya Bartın’da, 3 ortaokulda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda okuyan 378 öğrenci ...
The impact of teaching the subjects under "science in time" unit in the social studies class in the 7th grade using jigsaw technique on the academic success of the students
(Universal Journal of Educational Research, 2017)
The main point in today’s educational approach is that it is based on a student-centered approach. One of the alternative instruction techniques having a convenient content for this system is the ...
Grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve öğrenme alanlarındaki başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması
(2017-07-06)
Bu araştırmanın amacı, grafik örgütleyicilerin dil öğretme ve
öğrenme alanlarında geleneksel tekniklere göre öğrenci başarısı
üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Bu
doğrultuda söz konusu alanda ...