Search
Now showing items 1-5 of 5
Intangible cultural heritage attitude scale: validity and reliability study
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019)
The goal of this study is to develop a valid and reliable assessment instrument for determining the attitudes of secondary school students towards intangible cultural heritage components. Items included in the assessment ...
Sosyal bilgiler dersinde değer aktarımı açısından Sadî Şirazî’nin “Bostan” ve “Gülistan” isimli eserlerinin incelenmesi
(Erzincan Üniversitesi, 2016)
Değerlerin uygun bir eğitim anlayışı ile bireylere aktarımı konusunda farklı modeller üzerinde durulmaktadır. Bunlardan birisi de edebi eserlerin kullanımıdır. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersi kapsamında değer ...
Kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımınına ilişkin bir inceleme: Bartın örneği
(Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Bu araştırmada popüler kültür ve küreselleşme olgusundan daha uzak olduğu düşünülen
kırsal alanda yaşayanların somut olmayan kültürel miras aktarımına ilişkin durumlarının
incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ...
A qualitative study on the opinions of 7th grade students on intangible cultural heritage
(Review of International Geographical Education Online, 2019)
The purpose of this study is to identify the opinions of 7th grade students at middle schools on the elements of intangible cultural heritage (ICH) and to reveal their levels of awareness on such elements. The study based ...
The use of fundamental rights as active and responsible citizens: Tendencies of social studies teacher candidates
(AIAC, 2022)
This study aimed to determine the tendencies of social studies teacher candidates, whose primary purpose is to raise active and responsible citizens, towards the use of fundamental rights. The study adopted a survey ...