Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Browsing Temel İslam Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İslami İlimler Fakültesi
  • Temel İslam Bilimleri Bölümü
  • Temel İslam Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Temel İslam Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • İslami İlimler Fakültesi
  • Temel İslam Bilimleri Bölümü
  • Temel İslam Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Browsing Temel İslam Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Temel İslam Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu by Title

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 5-24 of 25

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.type
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Thumbnail

      Ebu Zur'a Er-Razi ve hadis ilmi'ndeki yeri adlı eser üzerine bazı mülahazalar ve tashihler 

      Köycü, Erdoğan (Bartın Üniversitesi, 2014-02-15)
      Ebu Zur'a er-Râzî ve Hadis İlmi'ndeki Yeri, Nihat Hatipoğlu tarafından yazılmış Hadis İlmî'ne dair bir eserdir. Ebû Zur'a er-Râzî (ö. 264/878), özellikle Cerh ve Ta'dil İlmi'nde meşhur bir hadîs âlimidir. Bu kitap, Hadis ...
    • Thumbnail

      Gazalî ve İbn Rüşd'ün hüküm istinbâtındaki temel paradigmaları 

      Ark, Ümmühan (Bartın Üniversitesi, 2017)
      Bu makalede İslâm düşünce tarihinde derin izler bırakan, farklı fıkhî geleneklerden gelen ve farklı havzalarda yetişen iki önemli şahsiyetin hüküm istinbâtında izledikleri metodlar ile bu metodların izlenmesinde etkili ...
    • Thumbnail

      Hadislerin Hz. Peygambere (s.a.s.) aidiyetini tespitte Hz. Ömer'in kullandığı istişhâd metodunun hadis ilmi’ne katkısı 

      Köycü, Erdoğan (Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017-12-15)
      Ömer b. el-Hattâb, hem Hadis İlmi’nde hem de İslâm Tarihi’nde üzerinde en çok mesâi harcanan bir sahâbî olarak karşımıza çıkmaktadır. Zira Hadis İlmi’nde rivayet ettiği hadislerin kıymeti ve hadislerin nakillerinde zapt ...
    • Thumbnail

      Hadîs metinlerini anlama ve yazma becerileri üzerine bir araştırma 

      Köycü, Erdoğan (International Journal of Cultural and Social Studies, 2021-12-30)
      Araştırmamızın birinci bölümünde, Peygamberimizin (s.a.s.) döneminde hadîslerin yazıyla tespitini yapan bazı sahâbîlerin çalışmaları özetlenmiştir. Hadîs metinlerinin tedvîn ve tasnîf dönemlerinde safhalara yer verilmiş ...
    • Thumbnail

      Hadîs metinlerinin tedvîn ve tasnîfinde önemli bir yere sahip olan “er- Rihle fî Talebi’l-hadîs”in rolü üzerine bir değerlendirme 

      Köycü, Erdoğan (International Journal of Contemporary Educational Studies, 2020-12-31)
      Hz. Muhammed (s.a.s), güvenirliğinin bir göstergesi olan “Emîn” vasfıyla tesmiye edilmiştir. Sahâbe-i Kirâm, hayatlarının tertip ve tanziminde büyük rolü olan ve Hz. Peygamberin doğruluk ve güvenirliğinin belgeleri ...
    • Thumbnail

      Hasan Hüsnü Erdem'in hayatı ve ilâhî hadîsler adlı eserinin Kudsî hadîs literatüründeki yeri 

      Köycü, Erdoğan (İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2018-04-15)
      Hasan Hüsnü Erdem, 1889 yılında Antalya Akseki ilçesi Sâdıklar köyünde doğmuş, köyünde ilköğrenimini tamamlamış, babası Sâdık Efendi’den Arapça ve Mantık dersleri okumuş, Konya ve İstanbul’da da eğitim görmüştür.1920 yılında ...
    • Thumbnail

      Hukuk-ahlak ilişkisi bağlamında divan-i hikmet 

      Ark, Ümmühan (Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016)
      XII. Yüzyılda yaşayan Ahmed Yesevi, tasavvuf yoluna girmeden önce, şer’î ilimleri tahsil etmiş ve iyi bir medrese eğitimi almıştır. Hanefi mezhebinde fakih olan Yesevi, bu sayede şeriat ile tasavvufu tam olarak kaynaştırmayı ...
    • Thumbnail

      Hz. Muhammed’in (s.a.s.) eğitim metotlarından emsâl (örneklerle) ile eğitim metodu 

      Köycü, Erdoğan (İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2018-12-15)
      Emsâlu’l-Hadis, kişinin muhataplarına mesajını misâllerle verdiği bir eğitim ve öğretim metodudur. Peygamberimizin (s.a.s.) tebliğini en güzel şekilde sunabilmek için kullandığı metotlardan birisidir. Emsâl metodu, ...
    • Thumbnail

      Hz. Peygamber'in (s.a.s.) mucizeleri 

      Köycü, Erdoğan (Bartın Üniversitesi, 2014-12-15)
      Hz.Muhammed (s.a.s.), insanları Allah'ın dinine davet ettiğinde Kureyş Kabilesi de O'ndan peygamberliğinin ispatı için bazı mu’cizeler göstermesini istemiştir. Cemâluddîn Ebu'l-Haccâc el-Mizzî hadis kitaplarında yer alan ...
    • Thumbnail

      Hz. Peygamber'in (s.a.s.) vasıfları 

      Köycü, Erdoğan (Bartın Üniversitesi, 2014-01-15)
      Hz. Peygamber (s.a.s.), örnek vasıfları ayetlerde vurgulanmış, O'nwı en güzel davranış modelleriyle mücehhez olduğu irade edilmiştir. Hz. Aişe Viiiidemiz de "O'nun ahidia Kur'an'dı." iradesiyle de O'nwı ahiili tek bir ...
    • Thumbnail

      III. hadis ana bilim dalları ihtisas toplantısı üzerine bazı değerlendirmeler 

      Köycü, Erdoğan (Bartın Üniversitesi, 2014-12-15)
      III. Hadis Ana Bilim Dallan İhtisas Toplantısı Adana’da Ramazanoğlu Cami Konferans Salonunda 25-27 Ekim Tarihlerinde yapıldı.200 Hadis Akademisyenin katıldığı toplantı,5 oturumda gerçekleşti. Hadis Eğitim Öğretim Programlan ...
    • Thumbnail

      Ikhlas and sicerity according to verses and hadiths 

      Köycü, Erdoğan; Hıdır, Eymen (Azərbaycan Elm Mərkəzi, 2023-11-20)
      The subject of this study is ikhlas and sincerity, which are the basic elements of all our worship in daily life. Coquetry and worship performed without ikhlas and sincerity have no value in the sight of Allah. In the first ...
    • Thumbnail

      İbnu’n-Nefîs’in hayatı eserleri ve “el-Muhtasâr fi İlmi Usûli’l-hadîs” adlı eseri üzerine bazı mülâhazalar 

      Köycü, Erdoğan (International Journal of Contemporary Educational Studies, 2020-12-31)
      Hayatı ve eserlerini ele alacağımız Tıb İlimlerinde temâyüz etmiş ve pek çok eser telif etmiş “2. İbn-i Sînâ” diye meşhûr olmuş İbnu’n-Nefîs Nurettin Zengi’nin Dımaşk’ta inşa ettirdiği Bîmâristânu’n-Nûrî’de Tıp tahsil ...
    • Thumbnail

      İmâm A’zam Ebû Hanife’nin hadis anlayışına dair bazı mülâhazalar 

      Köycü, Erdoğan (Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2017-12-15)
      Ebû Hanîfe Numan b. Sâbit, Kûfe’de doğmuş, gençlik yıllarında babasıyla hacca gitmiş, Sahâbe-i Kirâm’dan bazılarını görmüş ve onlardan hadis rivayetinde bulunmuştur. Bir müddet ticaret yapmış, Emevîler ve Abbasîler ...
    • Thumbnail

      İslam hukukunda devlet başkanlığıyla ilgili kavramların ihtilafı ve dört halifeden sonra hilafetin geleceği 

      Karaaslan, Muhammet Abdülmecit (İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, 2016-10)
      İslam hukuku eserlerinde devlet başkanını kastetmek üzere “Halife, imam, emir, melik, sultan” kavramları kullanılmaktadır. Zahirde yönetimin başı olmak gibi bir anlama gelse de Hz. Peygamber’den (s.a.s) günümüze O’nun dînî, ...
    • Thumbnail

      Osmanlı modernleşme sürecinde din ve kadın -İslam hukuku üzerinden bir okuma 

      Ark, Ümmühan (Dokuz Eylül Ünivesitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2018)
      Toplumun diğer yarısını oluşturan “kadın”ın ontolojik açıdan varlığı, değeri, sahip olduğu haklar ve sorumlulukları, toplumsal, zihinsel, kültürel ve dini algılara bağlı olarak her zaman tartışma konusu olmuştur. Özellikle ...
    • Thumbnail

      Ömer Nasûhî Bilmen’in hayatı ve büyük İslâm ilmihâli adlı eseri bağlamında Hadis İlmi’ndeki yeri 

      Köycü, Erdoğan (İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2017-12-15)
      Ömer Nasûhî Bilmen’in Büyük İslâmİlmihâli Eseri BağlamındaHadis İlmindeki Yeri konusu hadis ve kaynak kullanımı açılarından incelenmiştir.Ömer Nasûhî Bilmen, Erzurum’da doğmuş, Erzurumlu âlimlerden ders almış, ...
    • Thumbnail

      Parçacı bakış açısından bütüncül bakışa sosyal bilimlerde bir metodoloji denemesi: üçlü düşünce yöntemi/trioloji 

      Karaaslan, Muhammet Abdülmecit (Bartın Üniversitesi, 2016-05)
      Modern batı düşüncesinin varlığı, mekanist ve parçacı bir bakış açısıyla sadece maddeye indirgemesi dinin metafizik alanının ihmaline yol açtı. Şüphesiz bunda mantıkta üçüncü halin imkânsızlığını kabul eden, düşünce ...
    • Thumbnail

      Prof. Dr. Ahmet Yücel’in hayatı eserleri Hadîs Usûlü adlı eserindeki “Hadis İlimleri” bölümünün muhtevâ ve kaynakları açısından değerlendirilmesi 

      Köycü, Erdoğan (Azerbaycan Bilim Merkezi, 2021-02-10)
      Araştırmamızın 1. Bölümünde Raşit Küçük’ün hayatını ve eserlerini inceledik. Yazdığı kitap, makale ve sunduğu bildiriler ve Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedi’nde yer alan maddelerinin isimlerinin tespitini yaptık. ...
    • Thumbnail

      Şu’be b. el-Haccâc'ın hayatı ve hadis ilmi'ndeki yeri 

      Köycü, Erdoğan (İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2016-12-15)
      Peygamberimiz’in (s.a.s.) söz,fiil ve takrirlerinden oluşan hadisler, Ashâb tarafından hıfzedilmiş ve bazıları tarafından yazılmıştır.Tâbiûn döneminde ise hadis ravileri Sahâbe-i Kirâm’dan rivayet ettiklerihadisleri ...

      DSpace@Bartın is member of:


      sherpa/romeo
      Dergi Adı / ISSN Yayıncı

      Exact phrase only All keywords Any

      Başlık İle Başlar İçerir ISSN


      Browse

      All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

      My Account

      LoginRegister

      DSpace@Bartın is member of:

      İLETİŞİM BİLGİLERİ

      Adres
      Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
      E-Posta
      acikerisim@bartin.edu.tr
      Creative Commons License

      DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.