Fen Fakültesi
Sub-communities within this community
-
Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü [130]
Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü'ne ait koleksiyonları içerir. -
Biyoteknoloji Bölümü [116]
Biyoteknoloji Bölümü'ne ait koleksiyonları içerir. -
Matematik Bölümü [134]
Matematik Bölümü'ne ait koleksiyonları içerir. -
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü [21]
Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü'ne ait koleksiyonları içerir.
Recent Submissions
-
The effect of generative artificial intelligence (AI)-based tool use on students' computational thinking skills, programming self-efficacy and motivation
(Elsevier, 2023)ChatGPT (generative pre-trained transformer) is one of the artificial intelligence (AI) technologies that have started to be used in programming education. However, the effect of using ChatGPT in programming education on ... -
Augmented intelligence in programming learning: Examining student views on the use of ChatGPT for programming learning
(Elsevier, 2023)With the diversification of generative artificial intelligence (AI) applications, the interest in their use in every segment and field of society in recent years has been increasing rapidly. One of these areas is programming ... -
Öğretim elemanları e-öğrenmeye hazır mı? öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları üzerine bir araştırma
(Yükseköğretim Dergisi, 2022)Covid-19 pandemisi ile birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hem Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda hem de yükseköğretim kurumlarında çevrimiçi uzaktan eğitim uygulamalarına geçiş yapılmıştır. Bu sürecin ... -
Özel yetenekli öğrencilerin ebeveynlerinin dijital ebeveynlik özyeterliklerinin incelenmesi
(Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2023)Covid-19 virüsünün yayılmaya başlamasıyla ve sosyal izolasyon kavramının hayatımıza girmesiyle beraber dijital ortam teknolojileri hem iş hem eğitim alanlarında aniden ve yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Okulların ... -
Öğretim elemanları e-öğrenmeye hazır mı? Öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları üzerine bir araştırma
(Yükseköğretim Dergisi (TÜBA-HER), 2022)With the Covid-19 pandemic, both schools affiliated with the Ministry of National Education (MoNE) and in higher education institutions have switched to online distance education in Türkiye, as in the rest of the world. ... -
Investigation of students’ self-regulation skills, motivation and disorientation in smart mooc
(International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, and Art Sciences, 2022)Students who have not developed self-directed skills in online learning environments may face problems such as not knowing what to do. Students in this situation need the advice and guidance of external support, such as ... -
Investigation of student views on data privacy and ethical use of data in smart learning environments
(International İstanbul Scientific Research Congress, 2022)In this study, the views of university students using a smart learning environment on data privacy and ethical use of their data in the smart learning system were examined. The research was carried out on 30 university ... -
Examining student views on the use of the learning analytics dashboard of a smart mooc
(International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, and Art Sciences, 2022)In this study, the views of students using the adaptive dynamic intelligent tutoring system supported by learning analytics designed as smart MOOCs on the learning dashboard of the system were examined. The learning ... -
Examining student satisfaction with the use of smart mooc
(International İstanbul Scientific Research Congress, 2022)This research aims to examine the students’ views on the educational use of the smart MOOC environment, which is formed by the combination of learning analytics, recommendation system, adaptive learning, adaptive mastering ... -
Öğrenme analitikleri ile desteklenmiş uyarlanabilir dinamik zeki öğretim sisteminin tasarımı ve değerlendirilmesi
(TÜBİTAK, 2022)Web 3.0 teknolojilerinden Web 4.0 teknolojilerine geçişin hızlandığı günümüzde Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) de eğitsel veri madenciliğine dayalı makine öğrenmesiyle güçlendirilmiş ÖYS 3.0 olarak adlandırılan yeni nesil ... -
Matematik ve geometri eğitimi alanında artırılmış gerçeklik ile ilgili yayınlanmış makalelerin sistematik olarak incelenmesi
(Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2022)Çağın ihtiyaçları düşünüldüğünde problem çözen, yaratıcı düşünen, akıl yürüten, muhakeme ve ilişki kuran bireylere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu beceriler matematik ile ilişkilidir. Ancak ülkemizin ulusal ve uluslararası ... -
PIAAC 2016 verilerine göre teknolojik açıdan zengin ortamlarda problem çözme becerisini etkileyen faktörlerin incelenmesi
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2022)Teknolojik açıdan zengin ortamlarda problem çözme becerilerinde yetişkinlerin evde, işte veya toplumda becerilerini nasıl kullandıkları araştırılmıştır. Yetişkin bireylerin becerilerini daha iyi kullanıp iş gücüne ... -
Derste teknoloji kullanımının TIMSS 2019 sonuçlarına etkisinin veri madenciliği ile analizi
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2022)Timss uluslararası matematik ve fen eğilimleri araştırmasıdır. 2019 yılında 39 ülke 8. Sınıf seviyesinde Timss değerlendirmesine katılmıştır. Bu çalışmada derslerde teknoloji kullanımının uluslararası düzeyde matematik ve ... -
YouTube’un eğitsel amaçlı kabul durumunun incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanımı Modeli ve Teknoloji Kabul Modeline dayanarak YouTube’un öğretmenler tarafından eğitsel amaçlı kabul durumunu incelemek ve kullanım niyetlerini etkileyen ... -
Üniversite sıralamaları üzerinde sosyal medya görünürlüğünün rolü: Twitter verileri üzerine bir inceleme
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2021)Akademik kurumlar için farklı sıralama kuruluşları tarafından gerçekleştirilen sıralamalar, akademik kurumlardaki gelişmelerin izlenmesi için önem taşımaktadır. Sıralama sistemleri genel anlamda birbirlerine benzerlik ... -
Eğitimde makine öğrenmesi: Araştırmalardaki güncel eğilimler üzerine inceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2021)Araştırmanın amacı eğitim bilimleri alanında makine öğrenmesi yöntemleri kullanılarak yazılmış makalelerdeki eğilimleri incelemektir. Web of Science veri tabanında 2015 yılından 2020 yılına kadar olan 5 yıllık süreci ... -
PISA 2018 fen bilimleri puanlarının değerlendirilmesinde eğitsel veri madenciliğinin kullanımı
(Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2021)Bu çalışma, PISA 2018 fen bilimleri puanlarının; anne-baba eğitim durumu, fen öğrenmek için haftalık harcanan zaman, okulda bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve öğrenci algılanan BİT yeterliği değişkenlerinden ... -
Virtual reality in medical education
(IGI Global, 2020)The aim of this research is to examine student acceptance and use of virtual reality technologies in medical education. Within the scope of the research, a questionnaire consisting of 4 sub-dimensions and 21 items was ... -
The effect of using digital stories in teaching English as a second language: Digital stories in teaching English
(IGI Dlobal, 2020)The purpose of this study is to analyze the effect of using digital storytelling on motivation and learning strategies in foreign language teaching. This study was conducted with 20 students enrolled in the preparatory ... -
PISA 2018 fen bilimleri puanlarının değerlendirilmesinde eğitsel veri madenciliğinin kullanımı
(2021)Bu çalışma, PISA 2018 fen bilimleri puanlarının; anne-baba eğitim durumu, fen öğrenmek için haftalık harcanan zaman, okulda bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve öğrenci algılanan BİT yeterliği değişkenlerinden ...