Öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi yeterliğinin değerlendirilmesi
Abstract
Kaynaştırma eğitimi herhangi bir yetersizliği olan bireylerin akranları ile birlikte eğitim aldığı eğitim şeklidir. Okullarda özel eğitim sınıflarında özel eğitim öğretmeni tarafından uygulanan özel eğitim, kaynaştırma eğitimi adı altında normal sınıflarda özel eğitim öğretmeni olmayan öğretmenlerce de yürütülmeye başlanmıştır. Öğretmen adayları Eğitim Fakültesi son sınıfta haftada 2 saat bir dönemlik özel eğitim dersi, sınıf öğretmeni adayları da bu derse ek olarak 2 saat kaynaştırma eğitimi almaktadır. Bu araştırmanın amacı Özel Eğitim dersi alan öğretmen adaylarının Kaynaştırma Eğitimi yeterliliğini saptamaktır. Araştırma nicel bir araştırma olarak planlanmış, veriler ölçek yardımı ile toplanmıştır. Bu amaçla Karadeniz bölgesinde yer alan bir eğitim fakültesinde 4. sınıf fen bilgisi, matematik, sosyal bilgiler, Türkçe, sınıf öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören toplam 197 öğrenciye Bayar (2015) tarafından geliştirilen Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği (KUÖYÖ) uygulanmış, elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının çoğunluğu kaynaştırma eğitimi konusunda kendilerini yeterli hissettikleri sonucuna ulaşılmıştır.