Show simple item record

dc.contributor.authorŞahan, Gülsün
dc.date.accessioned2019-03-25T05:49:35Z
dc.date.available2019-03-25T05:49:35Z
dc.date.issued2018-05-04
dc.identifier.isbn978-605-67857-4-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1029
dc.description.abstractKaynaştırma eğitimi herhangi bir yetersizliği olan bireylerin akranları ile birlikte eğitim aldığı eğitim şeklidir. Okullarda özel eğitim sınıflarında özel eğitim öğretmeni tarafından uygulanan özel eğitim, kaynaştırma eğitimi adı altında normal sınıflarda özel eğitim öğretmeni olmayan öğretmenlerce de yürütülmeye başlanmıştır. Öğretmen adayları Eğitim Fakültesi son sınıfta haftada 2 saat bir dönemlik özel eğitim dersi, sınıf öğretmeni adayları da bu derse ek olarak 2 saat kaynaştırma eğitimi almaktadır. Bu araştırmanın amacı Özel Eğitim dersi alan öğretmen adaylarının Kaynaştırma Eğitimi yeterliliğini saptamaktır. Araştırma nicel bir araştırma olarak planlanmış, veriler ölçek yardımı ile toplanmıştır. Bu amaçla Karadeniz bölgesinde yer alan bir eğitim fakültesinde 4. sınıf fen bilgisi, matematik, sosyal bilgiler, Türkçe, sınıf öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören toplam 197 öğrenciye Bayar (2015) tarafından geliştirilen Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği (KUÖYÖ) uygulanmış, elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının çoğunluğu kaynaştırma eğitimi konusunda kendilerini yeterli hissettikleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.publisherUAGPen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırma eğitimi, özel eğitim, engelli öğrencien_US
dc.titleÖğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi yeterliğinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of teacher candidates' inclusive education qualificationsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal12th AGP Humanities and Social Sciences Conference Prague, Czech Republic, 4-6 May 2018en_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimien_US
dc.contributor.authorID28687en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage101en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record