Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.date.accessioned2019-04-25T11:43:37Z
dc.date.available2019-04-25T11:43:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1086
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin Facebook’u eğitsel amaçlı kullanmaları ile utangaçlık ve sosyal fobi arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüş olup, araştırmanın katılımcılarını bir üniversitenin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören ve Bilgisayar II dersi kapsamında açılan Facebook Ders grubuna üye olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma söz konusu ders grubuna üye olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 355 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %50.42’si erkek, %49.58’i ise kadındır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Facebook’un Eğitsel Kullanım Ölçeği, Utangaçlık Ölçeği ve Çapa Çocuk ve Ergenler için Sosyal Fobi Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiş olup verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin Facebook’u eğitsel kullanım durumlarının gelişmiş olduğu, utangaçlık durumlarının ve sosyal fobi durumlarının ise düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Ölçekler arası ilişki incelendiğinde, Facebook’un eğitsel amaçlı kullanımı ile utangaçlık arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı belirlenmiştir. Benzer şekilde Facebook’un eğitsel amaçlı kullanımı ile sosyal fobi arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Diğer taraftan, utangaçlık ile sosyal fobi arasında istatistiksel olarak pozitif yönlü anlamlı güçlü bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Araştırma bulguları doğrultusunda uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Utangaçlık, Sosyal fobi, Facebook, Eğitsel amaçlı kullanım, Bireysel farklılıklar, Sosyal ağlaren_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the relationship between the educational uses of Facebook, shyness and social phobia of university students. The research was conducted according to correlational research and participants of this research are students who study in various parts of a university and are enrolled in the Facebook Course Group opened under Computer II course. The research was conducted on 355 students who were members of the course group and voluntarily participated in the research. 50.42% of the students participated in the survey, 49.58% are females. As a means of data collection in research; Personal Information Form, Facebook Educational Use Scale, Shyness Scale and Capa Social Phobia Scale for Children and Adolescents. It was determined that the data obtained from the scales showed a normal distribution. For this reason parametric tests were used in analysis. Reliability level of .05 was taken as the basis for the significance tests in the study. Findings from the survey showed thatstudents had improved Facebook educational use, shyness and social phobia were low. When the relationship between scales was examined, it was seen that there was no statistically significant relation between educational use of Facebook and shyness. Similarly, there is no statistically significant relationship between educational use of Facebook and social phobia. On the other hand, there was a statistically significant positive correlation between shyness and social phobia. Various suggestions were made for applicants and researchers in the direction of research findings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUtangaçlıken_US
dc.subjectSosyal fobien_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectEğitsel amaçlı kullanımen_US
dc.subjectBireysel farklılıklaren_US
dc.subjectSosyal ağlaren_US
dc.titleFacebook’un eğitsel amaçlı kullanımı ile utangaçlık ve sosyal fobi arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal2. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster