Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYıldız Durak, Hatice
dc.date.accessioned2019-04-25T12:04:49Z
dc.date.available2019-04-25T12:04:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1088
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının problemli internet kullanım davranışları ve üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada öğretmen adaylarının problemli internet kullanım durumları ile üstbilişsel farkındalıklarını ortaya koyabilmek, bunlar arasındaki ilişkileri belirlemek için ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bir üniversitenin öğretmenlik programlarında okuyan ve araştırmaya gönüllülük esasına dayalı olarak katılan 276 öğretmen adayı araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcılarını oluşturan öğretmen adayları; sosyal bilgiler öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği sınıf öğretmenliği ve ilköğretim matematik öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmektedirler. Kişisel Bilgi Formu, Üstbilişsel Farkındalık Envanteri ve Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin; cinsiyet, bölüm, yaş gibi bazı demografik özellikleriyle ilgili bilgi edinmek amacıyla araştırmacılar tarafından bir Kişisel Bilgi Formu hazırlanmış ve katılımcılara uygulanmıştır. Katılımcılardan elde edilen ölçek puanlarının normallik dağılımı incelenmiştir. Bulgular neticesinde ölçeklerden elde edilen verilerin dağılımın normal olduğu belirlenmiştir (p>.05). Bu sebeple analizde parametrik testler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular; öğretmen adaylarının problemli internet kullanım durumları ile üstbilişsel farkındalıkları arasında negatif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çeşitli önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: öğretmen adayları, problemli internet kullanımı, üstbilişsel farkındalıken_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between the problematic internet use behaviors and metacognitive awareness of the prospective teacher candidates. In the study, relational survey model was used to reveal problematic internet use cases and metacognitive awareness of teacher candidates and to determine the relationship between them. A total of 276 teacher candidates studying at a university's teaching programs and participating in research based on volunteerism form the participants of the research. Candidate teachers who form the participants of the research; social studies teacher education, Turkish teacher education, and primary school mathematics teacher education. Personal Information Form, Metacognitive Awareness Inventory and Problematic Internet Usage Scale were used as data collection tool. University students; a personal information form was prepared by the researchers and applied to the participants in order to obtain information about some demographic characteristics such as gender, department, age. The normality distribution of the scale scores obtained from the participants was examined. As a result of the findings, it was determined that the distributionof the data obtained from the scales is normal (p> .05). For this reason, parametric tests were used in the analysis. Findings obtained without research; suggests that teacher candidates have a negatively moderately significant relationship between problematic internet use and metacognitive awareness. Various suggestions are given in the direction of the findings obtained from theresearch.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectöğretmen adaylarıen_US
dc.subjectproblemli internet kullanımıen_US
dc.subjectüstbilişsel farkındalıken_US
dc.subjectmetabilişen_US
dc.subjectbilişötesien_US
dc.subjectinternet bağımlılığıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının problemli internet kullanım davranışları ile üstbilişsel farkındalık durumları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster