Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanal öğrenme topluluğundaki öğrencilerin bilgi paylaşma davranışlarına etki eden faktörlerin incelenmesi

Thumbnail
View/Open
5000192111-5000452821-1-PB.pdf (1.455Mb)
Date
2017
Author
Yılmaz, Ramazan
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmanın amacı sanal öğrenme topluluğundaki öğrencilerin bilgi paylaşma davranış eğilimlerine etki eden faktörleri incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını, harmanlanmış öğrenme yöntemi ile yürütülen Bilgisayar I dersini alan ve dersin sanal öğrenme topluluğunun üyesi olan 393 üniversite öğrencisi oluşmaktadır. Araştırmanın verileri bilgi paylaşma davranışları ölçeği ve kişisel bilgiler formundan elde edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin sanal topluluk ortamındaki bilgi paylaşma davranışlarının; öğrencilerin toplulukta bilgi arama sıklığına, paylaşımların topluluk üyelerince dikkate alınması durumuna, öğrencinin toplulukta popüler biri olduğunu düşünme durumuna, toplulukta kendini özgür hissetme durumuna ve toplulukta yapılan ilgisiz/niteliksiz bilgi paylaşımlarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Genel olarak değerlendirildiğinde ise harmanlanmış öğrenme bağlamında yürütülen derste, sanal öğrenme topluluğu üyelerinin topluluktaki bilgi paylaşma davranış eğilimlerinin yüksek olduğu söylenebilir. Araştırma sonucunda sanal öğrenme topluluklarının niteliğini geliştirmeye yönelik uygulayıcılara ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
 
The aim of this study is to examine the factors that have an impact on knowledge sharing behaviors tendency of the students in virtual learning tendency. The participants of the study 17were 393 undergraduate students who took the course of Computer I, which was run with blended learning method, and were the members of virtual learning community of the course. The study was conducted according to the survey model. The data of the researchwere obtained via knowledge sharing behaviors scale and personal information form. According to the result of the study, it was found out that students’ knowledge sharing behaviors in virtual learning community change with regard to the frequency of students’ information searching, community members’ notice on sharing, students’ taking themselves as a popular person in the community, students’ feeling themselves free in the community, and irrelevant/unqualified sharing in the community. When discussed generally, it can be stated that in the course, which is run with blended learning method, knowledge-sharing tendency of the members is high in virtual learning community. At the end of the study, various suggestions related to improving the quality of virtuallearning communities are offered to implementers and researche
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/1112
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu [79]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.