Bölüm için listeleme
Toplam kayıt 31, listelenen: 1-20
-
2018 KPSS eğitim bilimleri sınavında öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı kapsamında sorulan soruların göz izleme yöntemi ile incelenmesi
(Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2019-06-09)Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı dersi kapsamında öğretmen adaylarından; güncel okuryazarlıklar, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri, öğretim materyallerinin tasarımı, öğretim materyali değerlendirme ... -
Artırılmış gerçekliğin uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitsel amaçlı kullanımına yönelik ilgi giderek artmaktadır. Artırılmış gerçeklik, sanal içeriğin (resim, video, animasyon, üç boyutlu ortam vb.) fiziksel dünya ortamına yansıtılması ... -
Bütünleşik fen teknoloji mühendislik matematik (stem) eğitimi: ilkokul ve ortaokullar için yansımaları
(Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 2015)Teknoloji ve mühendislik bulunduğumuz yüzyılda ülkelerin gelişmesinde ve kalkınmasında önemli bir yere sahip olmakla beraber, sürdürülebilir ekonomik kalkınmanın lokomotifleri olarak görülmektedir. Bundan dolayıdır ki, ... -
Contribution of using e-portfolio system with peer and individual enhancing computer skills of students
(Society for Information Technology and Teacher Education, 2016)Bu araştırma, e-portfolyo sisteminin akran ve bireysel öğretim yöntemleri ile öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar becerilerinin geliştirilmesine katkısı ile ilgili öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Çevrimiçi öğrenmeye dayalı uzaktan eğitimde öğrenci doyumu ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişki
(2014)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin sağlamış olduğu imkânlar sayesinde öğrenenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları konusunda uzaktan eğitim çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Özellikle web 2.0 teknolojisinin gelişimi ile ... -
Elektronik spor (e-spor) hakkında spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
(II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019)Bu araştırmanın amacı spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin e-spora ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören ve daha önce e-spor kavramı hakkında bilgi ve fikir ... -
Etkileşimli simülasyon web sayfasının kullanılabilirliğinin göz izleme yaklaşımı ile değerlendirilmesi
(2023)Göz izleme tekniği bireylerin göz hareketleri ile uyarıcılara verdikleri tepkileri tespit eder. Bu araştırmanın temel amacı Colorado Boulder Üniversitesinin açık eğitim kaynağı projesi olan “Physics Education Technology” ... -
Examining flipped classroom model from students' point of view
(International Conference on Education and New Learning Technologies, 2016)Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanındaki gelişmelere paralel olarak, eğitim alanında yeni öğretim yaklaşımları ortaya çıkmaktadır. Ters yüz sınıf modeli bu yaklaşımlar arasında yenilikçi bir öğretim yöntemi olarak kabul ... -
Examining student satisfaction with the use of smart mooc
(International İstanbul Scientific Research Congress, 2022)This research aims to examine the students’ views on the educational use of the smart MOOC environment, which is formed by the combination of learning analytics, recommendation system, adaptive learning, adaptive mastering ... -
Examining student views on the use of the learning analytics dashboard of a smart mooc
(International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, and Art Sciences, 2022)In this study, the views of students using the adaptive dynamic intelligent tutoring system supported by learning analytics designed as smart MOOCs on the learning dashboard of the system were examined. The learning ... -
Examining university students’ acceptance of web-based formative assessment system
(Hacettepe Üniversitesi, 2020)In this research, a Web-based Formative Assessment System (WBFAS) was developed for students to support their formative assessment on their learning experiences. The system provides students with instant feedback which is ... -
Factors influencing digital game addiction in high school students: school burnout, fear of negative evaluation, and tolerance perspectives
(BZT Akademi, 2023)Today, the widespread use of smartphones and mobile internet has provided various advantages, such as using technology in teaching processes inside and outside the classroom and transitioning to hybrid education applications. ... -
Fen eğitimi alanında artırılmış gerçeklik konulu makalelerin incelenmesi
(BZT Akademi, 2023)Son yıllarda eğitim-öğretimin etkililiğini artırmak ve kolaylaştırmak amacıyla teknolojinin kullanımı giderek artmaktadır. Bu teknolojik yeniliklerden en çok duyulan ve tercih edilenlerden biride “Artırılmış Gerçeklik (AG)” ... -
Information security awareness of high school students
(International Conference on Education and New Learning Technologies, 2016)Günümüzde hemen hemen her öğrencinin cep telefonu, bilgisayar ve internet teknolojilerine erişim imkânı bulunmaktadır. Öğrenciler onları sadece eğitim amacıyla değil, aynı zamanda bu teknolojileri hayatlarının bir parçası ... -
Investigation of instructors’ learning analytics indicator preferences in smart mooc dashboard: an eye-tracking study
(BZT Akademi, 2023)The use of dashboards in e-learning environments is becoming increasingly common. In these dashboards, necessary data can be analyzed and monitored for students, teachers and administrators. However, when the literature ... -
Investigation of student preferences regarding learning analytics indicators in smart mooc dashboard: an eye-tracking study
(BZT Akademi, 2023)The use of Massive Open Online Courses (MOOCs) for educational purposes is becoming increasingly common. MOOCs are mostly learning environments where learners receive education based on self-directed learning skills. ... -
Investigation of student views on data privacy and ethical use of data in smart learning environments
(International İstanbul Scientific Research Congress, 2022)In this study, the views of university students using a smart learning environment on data privacy and ethical use of their data in the smart learning system were examined. The research was carried out on 30 university ... -
Investigation of students’ self-regulation skills, motivation and disorientation in smart mooc
(International Azerbaijan Congress on Life, Social, Health, and Art Sciences, 2022)Students who have not developed self-directed skills in online learning environments may face problems such as not knowing what to do. Students in this situation need the advice and guidance of external support, such as ... -
Investigation of students’ smart mooc usage behaviors with learning analytics: what does big data tell us?
(BZT Akademi, 2023)Learning analytics offers an important data analytics method to understand students’ habits of using online learning platforms and tools effectively. This approach reveals results such as how often students visit online ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının eğitimde infografiklerin kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2019-07-09)İnfografikler belirli bir konu hakkında görsel bir bilgi sunmak için metin ve çeşitli grafik bileşenlerini belirli bir düzende sunulmasını sağlayan, verilerin görsel bir temsilini sağlayan araçlardır. İnfografikler karmaşık ...