Yayın tarihi için Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 1-20
-
Educational interface agents as social models to influence learner achievement, attitude and retention of learning
(Elsevier, 2012)Bu araştırma, fen ve teknoloji derslerinde farklı özelliklere sahip eğitsel arayüz ajanlarının ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerine etkilerini incelemektedir. Araştırma, bir ... -
Integrating technology into classroom: the learner-centered instructional design
(Eric, 2013)Bu araştırmada, mevcut öğretim tasarım modelleri (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick ve Carey, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan vb.) göz önüne alınarak, teknoloji temelli eğitimin doğasına uygun bir öğretim tasarım modelinin sunulması ... -
Integrating technology into classroom: the learner centered instructional design
(International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE), 2013-10-01)In this study, to present an instructional model by considering the existing models of instructional design (ARCS, ADDIE, ASSURE, Dick and Carey, Seels and Glasgow, Smith and Ragan etc.) with the nature of technology-based ... -
Prediction of internet addiction of university students based on various variables
(2014)Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi İnternetin hızla geliştiği ve maliyetinin hızla düştüğü bu teknolojiyi kullananların sayısını hızla artıyor. İnternet, kullanıcılar ... -
Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenlere göre yordanması
(World Journal on Educational Technology, 2014)İnternetin hızla geliştiği ve maliyetinin düşmesi bu teknolojiyi kullananların sayısını hızla arttırmaktadır. İnternet, kullanıcıları için çeşitli faydalar sağlamasına rağmen, aynı zamanda onların çeşitli problemlerle karşı ... -
Üniversite öğrencilerinin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanım davranışları ve bilgi güvenliği eğitimine genel bir bakış
(Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014-06-01)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) bireysel ve toplumsal hayata sağladığı pek çok faydanın yanında güvenli olmayan BİT kullanımı sonucunda bireyler çeşitli problemlerle karşı karşıya kalabilmektedirler. BİT’in güvenli ... -
Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication technologies into teaching and learning environments
(ScienceDirect, 2015)Mobil teknolojilerin ve kablosuz ağların kullanımının öğretme ve öğrenme ortamlarında kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, araştırmalar öğrencilerin dersler sırasında siberaylaklık davranışı gösterme eğiliminde bulunduğunu ... -
Cyber bullying and teachers’ awareness
(Emerald, 2015)Amaç– Bu araştırmanın amacı, siber zorbalık konusunda öğretmenlerin farkındalık düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda günlük hayatlarında kişisel siber güvenlik konusu ile ilgili genel olarak öğretmenlerin ... -
İnternete yönelik epistemolojik inanç ölçeğinin uyarlama çalışması
(Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015-01-01)Bu araştırmanın amacı, Hofer ve Pintrich (1997) tarafından ortaya konulan kişisel epistemolojik inançlar modeline dayalı olarak Bråten, Strømsø ve Samuelstuen (2005) tarafından geliştirilen ve daha sonra Strømsø ve Bråten ... -
Revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin uyarlama çalışması
(2016)Bu araştırma kapsamında; revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması ve ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik analizlerinin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 227 üniversite öğrencisinden ... -
The impact of transactive memory system and interaction platform in collaborative knowledge construction on social presence and self-regulation
(Taylor & Francis, 2016)Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmede (BDİÖ) geçişken bellek sisteminin (GBS) ve etkileşim platformlarının öğrencilerin sosyal bulunuşluk algıları ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkilerini ... -
Knowledge sharing behaviors in e-learning community: exploring the role of academic self-efficacy and sense of community
(ScienceDirect, 2016)Bu araştırmanın amacı, e-öğrenme topluluğundaki üniversite öğrencilerinin, bilgi paylaşım davranışları (BPD), akademik öz-yeterlikleri (AÖ) ve topluluk hisleri (TH) arasındaki yapısal ilişkileri incelemektir. Araştırma, ... -
Internet specific epistemological beliefs and online information searching strategies of pre service teachers gender and department differences
(Participatory Educational Research (PER), 2016-08-01)With the wide use of internet, internet has become the easy and fast way of accessing information and one of the main sources used to access information. Especially with the spread of the use of Web 2.0 technologies, many ... -
Sanal öğrenme topluluğundaki öğrencilerin bilgi paylaşma davranışlarına etki eden faktörlerin incelenmesi
(2017)Bu araştırmanın amacı sanal öğrenme topluluğundaki öğrencilerin bilgi paylaşma davranış eğilimlerine etki eden faktörleri incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını, harmanlanmış öğrenme yöntemi ile yürütülen Bilgisayar I ... -
Lise öğrencilerinin güvenli bilgisayar ve internet kullanım farkındalıklarının incelenmesi: bartın ili örneği
(2017)Information and Communication Technologies (ICT) have been rapidly prevailed among the children and youths. Personal technologies facilitating the students to gain some learning experiences both in and out of the schools ... -
Çevrimiçi ve geleneksel yüz yüze hizmet içi eğitim uygulamalarının karşılaştırılması: deneysel bir çalışma
(2017)Bu araştırmanın amacı öğretmenlere yönelik yüz yüze ve çevrimiçi uzaktan eğitim yöntemiyle verilecek bir hizmet içi eğitim sürecini gerçekleştirmek ve bu eğitimin etkisini bilgisayar okuryazarlığı boyutunda değerlendirmektir. ... -
Comparison of online and traditional face-to-face in-service training practices: an experimental study
(2017)The purpose of this study is to carry out the process of conducting an in-service education process via face-to-face and online distance education methods and to evaluate the impact of this ... -
Examining the relationship between pre-service teachers’ educational technology and material development competency and their techno-pedagogical competency
(2017)Although digital technologies signify innovation and prestige, adopting such technology in teaching praxis requires deeperunderstanding and examination of technology integration with different variables. This study examines ... -
Uzaktan eğitimde başarı ve performansın değerlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar: bir durum çalışması
(Turkish Online Journal of Distance Education, 2017)Değişen sosyal koşullara ayak uydurmak, bireylerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve hayat boyu öğrenenler olmasını sağlamak gibi nedenlerle uzaktan eğitime duyulan ihtiyaç artmaktadır. Uzaktan eğitimin, sağladığı pek ... -
Examining the relationship between digital game preferences and computational thinking skills
(Contemporary Educational Technology, 2017)Bu araştırmanın amacı, orta öğretim öğrencileri arasındaki bilgi işlemsel düşünme becerilerinin, oynadıkları dijital oyunların türüne göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını, ...