Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkçe öğretmeni adaylarının bilgi bilim inançları üzerine bir araştırma

Thumbnail
Date
2017
Author
Kansızoğlu, Hasan Basri
Akdoğdu, Eda
Metadata
Show full item record
Abstract
İnsanların bilimsel bilginin doğasına, yapısına, bu bilginin nasıl oluşturulduğuna veya geliştirildiğine dair inanışları bilgi bilim inançlarını oluşturmaktadır. Bireysel ve toplumsal kaynaklı olabilen bu inançlar kişiden kişiye birtakım farklılıklar göstermekte, öğrenme üzerinde de etkili olmaktadır. Bu bağlamda bireylerin bilgiye dayalı inançlarının arkasında yatan bireysel, toplumsal ya da kültürel etkenlerin bilinmesi öğrenme öğretme sürecinin geliştirilmesinde de büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının öğrenme öğretme sürecini etkileyen bilgiye dayalı inançlarını belirlemektir. Bu doğrultuda Türkçe öğretmeni adaylarının epistemolojik inançlarının bilgi kaynağı olarak bilime inanç, rasyonel topluma inanç, batıl ritüellere inanç ve doğaüstü güçlere inanç faktörlerinde ne düzeyde olduğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. Tarama modeliyle desenlenen araştırmanın çalışma grubunu Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 54 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Oksal, Şenşekerci ve Bilgin tarafından geliştirilen "Merkezi Epistemolojik İnançlar Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak çözümlenmiş; veriler üzerinde betimsel istatistik (yüzde, frekans) ve bağımsız örneklemler için t-testi analizleri yapılmıştır. Araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının batıl ritüellere ve bilgi kaynağı olarak bilime inanç düzeylerinin düşük; rasyonel topluma ve doğaüstü güçlere inanç düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca cinsiyetin, öğretmen adaylarının bilgi bilim inançları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Bunun yanında, kendilerini modern olarak tanımlayan Türkçe öğretmeni adaylarının, kendilerini gelenekçi olarak tanımlayanlara göre rasyonel topluma daha yüksek düzeyde inandıkları belirlenmiştir.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1251
Collections
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [33]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.