İlköğretim okulları 4 ve 5. sınıf yabancı dil öğretiminde yeni öğretim teknikleri (etkinlik örnekleri)
Abstract
Ülkemizde İlköğretim 4.sınıftan itibaren yabancı dil öğretimi yapılmakla birlikte etkili yabancı dil öğretimi gerçekleşmemektedir. Pek çok neden etkili öğrenmeyi olumsuz yönde etkilemektedir. Öğretmenlerin etkili yöntem teknikleri bilmemesi yada kullanmamaları bu nedenlerden biri olarak kabul edilebilir. .İlköğretim proğramındaki değişiklik yöntem ve teknikleri de etkilemiş,yeni yöntem ve teknikler pek çok ders etkinliklerinde kullanılmaya başlamıştır.İlköğretim okullarında 4 sınıftan itibaren yabancı dil okutulmakta ancak öğretmen yetersizliği nedeniyle pek çok okulda bu dersler alanda eğitim almamış öğretmenler tarafından yürütülmektedir.2007-2008 öğretim yılında hazırlanan yabancı dil öğretmen klavuzu bu ihtiyacı önemli ölçüde karşılayabilecek gibi görünmektedir.Yeni yöntem ve tekniklerin yabancı dil derslerinde de nasıl kullanılacağına ilişkin etkinlik örnekleri bu derse giren öğretmenlere yararlı olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada İstasyon yöntemi ve Kavramsal Karikatür tekniği ile ilgili etkinlik örrnekleri hazırlanmıştır.