Show simple item record

dc.contributor.authorTural, Ayşegül
dc.date.accessioned2019-06-18T08:47:01Z
dc.date.available2019-06-18T08:47:01Z
dc.date.issued2017-10-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1406
dc.description.abstractBireylerin yaşadıkları topluma uyumu konusunda, geçmiş yaşantıları ve tecrübeleri önemlidir. Toplumların sahip olduğu değerler, sözlü kültür ve kültürel miras öğelerinin aktarımı aşamasında eğitimin yeri ve önemi büyüktür. Bu bakımdan sözlü tarih son yıllarda eğitim ortamlarında farklı bir yöntem olarak dikkat çekmektedir. Sözlü tarihten; tarihsel konuların, olayların ve yaşantıların belgelere, kanıtlara, geçmiş tecrübelere dayanarak günümüze aktarılmasında yararlanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumlarını ortaya koymaktır. Bu amaçla araştırmada, ‘Akbaba ve Kılcan (2012) tarafından geliştirilen, Sözlü Tarih Çalışmalarına Yönelik Tutum Ölçeği’ ile veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumlarında tarihsel aktarım boyutunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Tarihi roman okuma değişkeni açısından da kitap okuyanlar lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIndividuals’ lives in past and experiences are important for their compliance to society. Place and importance of education is crucial to transmit values, oral culture and cultural heritage elements that societies have. For that reason; oral history gets attracts in education environments as a different method in last years. Oral history is benefitted in fields of transmission of historical events and topics, livings to today by documents, proofs and past experiences. Aim of this research is to put forward attitudes of social studies teacher candidates regarding oral history studies. By this aim, data is collected with Attitude Scale regarding Oral History Studies developed by Akbaba and Kılcan (2012). At the end of research; it is found that there is significant difference between attitudes of social studies teacher candidates regarding oral history studies at the historical transmission dimension depends on sex. It is seen that there is an important difference in sense of historical novel reading parameter in countenance of people who read book.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.14686/buefad.346862en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectSözlü tarihen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumlarıen_US
dc.title.alternativeProspective social studies teachers’ attitude towards oral history studiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1409en_US
dc.identifier.endpage1419en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record