Show simple item record

dc.contributor.authorAkçalı, Kadri
dc.contributor.authorAkkaya, Yahya
dc.date.accessioned2019-06-19T06:54:06Z
dc.date.available2019-06-19T06:54:06Z
dc.date.issued2018-03
dc.identifier.citationAkçalı, K., Akkaya, Y. (2018). Mesleki Eğitim Açısından Günümüz Teknolojilerinin Değerlendirilmesi: Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 451, 23-25 Mart, Afyon.en_US
dc.identifier.isbn978-605-170-214-8
dc.identifier.urihttp://www.ubek-icse.com/UBEK_2018March/wp-content/uploads/2018/03/UBEK2018_March_Proceedings-1-x.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1422
dc.description.abstractGünümüz teknolojik gelişmeleri insana dair her alanda etkisini büyük oranda göstermekte ve her geçen gün yeni teknolojik uygulamalar hayattaki yerini almaktadır. Yaşanan bu süreç sadece bireysel yaşamı değiştirmemekte aynı zamanda sektörel bazda da değişimlerin yaşamasına neden olmaktadır. Özellikle son yıllarda teknolojik uygulamaların farklı sektörlerde sıklıkla kullanılabilirliği araştırılmakta ve uygulamalar giderek iş hayatındaki yerini almaktadır. İş hayatında farklı sektörler tarafından kullanımı tercih edilen teknolojilerin başında arttırılmış gerçeklik uygulamaları göze çarpmaktadır. Son yıllarda bilişim, inşaat, mobilya, tekstil ve moda, tıp ve turizm sektörlerinde sıkça kullanımı söz konusu olan arttırılımış gerçeklik giderek eğitim alanında da kendisine yer edinmeye başlamıştır. Gerçek ve sanal dünya bileşenlerinden oluşan arttırılmış gerçeklik uygulamaları özellikle verilmek istenilen bilgi ve mesajın hem görsel hem de işitsel ve içeriğe uygun şekilde dokunsal olarak iletilmesi esasına uygun olarak çalışmaktadır. Özellikle mekan ve zaman tasarrufu sağlayan bu teknolojik gelişim ile bireylere istenilen düzeyde ve gerçekliğe en yakın noktadan bilgi edinme ve bilgiler üzerine yorumlama imkanı sağlanmaktadır. Fiziksel sistemler yerine sanal tabanlı sistemlerin kullanılması hem doğal kaynakların verimli kullanımı hem de maliyetler açısından avantajlar sağlamaktadır. Aynı zamanda birden çok kullanıcının aynı anda aynı sistem üzerinden faydalanması sağlanmakta ve ortak çalışma ortamının daha verimli şartlarda oluşturulmasına olanak vermektedir. Özellikle günümüzde hem yaygın olarak kullanımı, hem de kaynakların verimli kullanımına olanak sağlaması nedeni ile özellikle eğitim alanında da giderek artan oranda arttırılmış gerçeklik uygulamalarının tercih edildiği görülmektedir. Eğitim materyallerinin sarfiyatını mininmize etmesi ve eldesi zor olan materyallerin sanal olarak eldesini sağlaması bu sistemin sahip olduğu avantajlardan sadece bir kaçı olarak göze çarpmaktadır. Konu üzerine yapılan akademik çalışmalarda ortak sonuç olarak arttırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin başarı düzeyleri üzerinde etkili olduğu ve öğrencilerin eğitim üzerine daha yüksek adaptasyon gösterdikleri belirlenmektedir. Ayrıca maliyeti yüksek eğitim alanları için ve dezavantajlı grupların eğitimi içinde arttırılmış gerçeklik uygulamaları tercih edilmektedir. Çalışma kapsamında son yıllarda giderek önem kazanan ve olumlu etkileri üzerine tercih sebebi olan arttırılmış gerçeklik sistemlerinin kullanımının özellikle mesleki eğitim alanında önemi, mevcut kullanım örnekleri ve akademik çalışmalar üzerinden incelenecektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Bilim ve Eğitim Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectMesleki eğitimen_US
dc.subjectArttırılmış gerçekliken_US
dc.subjectEğitim teknolojilerien_US
dc.titleMesleki eğitim açısından günümüz teknolojilerinin değerlendirilmesi: Arttırılmış gerçeklik uygulamalarıen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalUluslararası Bilim ve Eğitim Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Ulus Meslek Yüksekokulu, Tekstil, Giyim, Ayakkabı ve Deri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-8737-0140en_US
dc.identifier.startpage451en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record