Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Kamil
dc.contributor.authorErdem, İrem Kaymakcı
dc.date.accessioned2023-03-01T07:52:37Z
dc.date.available2023-03-01T07:52:37Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationErdem, İ. K. (2022). Yeniden kullanma niyetini etkileyen faktörlerin araştırılması: Yemek sepeti örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/15988
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'nin en büyük yemek siparişi uygulamalarından biri olan Yemek Sepeti uygulamasının kullanıcılarının, bu uygulamayı yeniden kullanma niyetlerini etkileyen faktörleri bir teorik model çerçevesinde analiz etmeyi amaçlamaktadır. Birleştirilmiş Teknoloji Kullanım ve Kabul Teorisi 2 (UTAUT2) modeli, araştırmanın teorik modelinin temelini oluşturmaktadır. Araştırma modeli, UTAUT2 modelinde yer alan değişkenlere ek olarak çevrimiçi değerlendirme, çevrimiçi puanlama ve çevrimiçi sipariş takibi değişkenlerini de içermektedir. Araştırma verileri, kolayda örnekleme yöntemiyle, 441 yanıtlayıcıdan anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler R programı yardımıyla yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Çevrimiçi puanlamanın Yemek Sepetini yeniden kullanma niyetinin en güçlü yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir. Bunu sırasıyla çaba beklentisi, çevrimiçi sipariş takibi, fiyat değeri, alışkanlık ve hedonik motivasyon takip etmiştir. Performans beklentisinin, sosyal etkinin, kolaylaştırıcı koşulların ve çevrimiçi değerlendirmenin ise Yemek Sepetini yeniden kullanma niyeti üzerinde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis study aims to analyze the factors affecting the reuse intention of the users of the Yemek Sepeti application, one of the largest food ordering applications in Turkey, within the framework of a theoretical model. The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) model forms the basis of the theoretical model of the research. In addition to the variables in the UTAUT2 model, the research model also includes the variables of online review, online rating, and online tracking. The research data were collected from 441 respondents using the survey method, using the convenience sampling method. The collected data were analyzed with the structural equation model with the help of the R program. Online scoring was the strongest predictor of intention to reuse the Food Basket. This was followed by effort expectancy, online order tracking, price value, habit, and hedonic motivation, respectively. It was determined that performance expectation, social impact, facilitating conditions, and online evaluation did not affect the intention to reuse the Yemek Sepeti.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBirleştirilmiş teknoloji kullanım ve kabul teorisi 2tr_TR
dc.subjectUTAUT2tr_TR
dc.subjectKullanmaya devam etme niyetitr_TR
dc.subjectYemek sepetitr_TR
dc.subjectUnified technology use and acceptance theory 2tr_TR
dc.subjectContinuing use intenttr_TR
dc.titleYeniden kullanma niyetini etkileyen faktörlerin araştırılması: Yemek sepeti örneğitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of factors affecting reuse intention: The example of the Yemek sepetitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record