Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Özel gereksinimli çocuğu olan ailelerinin yaşam boyu öğrenme gereksinimleri

Thumbnail
Göster/Aç
Banu Hajızada.pdf (617.0Kb)
Tarih
2022
Yazar
Hajizada, Banu
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Özel gereksinimli çocuğun aileye dahil olmasıyla birlikte aile yaşamında birçok sorun meydana gelirken aileler sürekli bir değişim sürecine girmektedir. Yaşamlarındaki değişikliklerle mücadele ederken aileler şüphesiz ki birtakım gereksinimler duymaktadır. Bu çalışma ile birer yetişkin olarak ele alınan özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynlerin, çocuklarının doğmasıyla birlikte oluşan yaşam boyu öğrenme gereksinimleri üzerinde durulmuştur. Çalışmada Aileler İçin Eğitim Gereksinimlerini Belirleme Formu kullanılmış ve özel gereksinimli çocuk sahibi 93 aileye uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS23 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Veriler t testi, varyans analizi (ANOVA) ve regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda AEGBF maddeleri ile engel türü, ailedeki çocuk sayısı, ebeveynin eğitim durumu ve çocuğun yaşı değişkenleri arasında anlamlı derecede bir ilişki olduğu, AEGBF toplam puanı ile engel türü, ailedeki çocuk sayısı arasında anlamlı derecede bir ilişki olmadığı (p>0,05) ve AEGBF toplam puanı ile ebeveynin eğitim düzeyleri arasında anlamlı derecede bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (p<0,05).
 
With the inclusion of the child with special needs in the family, many problems occur in family life, and families enter a continuous process of change. While struggling with the changes in their lives, families undoubtedly feel some needs. In this study, the lifelong learning needs of parents with special needs children, who are considered as adults, which occur with the birth of their children, are emphasized. In the study, the Educational Needs Determination Form for Families (AEGBF) was used and applied to 93 families with children with special needs. SPSS23 (Statistical Package for Social Sciences) program was used in the analysis of the data. Data were analyzed by t test, analysis of variance (ANOVA) and regression analysis. As a result of the analyzes, there was a significant relationship between the AEGBF items and the type of disability, the number of children in the family, the education level of the parents and the age of the child, there was no significant relationship between the total AEGBF score and the type of disability, and the number of children in the family (p>0.05). It was determined that there was a significant relationship between the total AEGBF score and the education level of the parents(p<0.05).
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/16009
Koleksiyonlar
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans [42]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.