Show simple item record

dc.contributor.advisorKara, Yılmaz
dc.contributor.authorDursun, Berna
dc.date.accessioned2023-03-01T13:43:06Z
dc.date.available2023-03-01T13:43:06Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationDursun, B. (2022). 8.sınıf fen bilimleri dersi sürdürülebilir kalkınma ünitesinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin fen tutumu ve sosyal becerilerinin gelişimine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16011
dc.description.abstractBu çalışmada, sürdürülebilir kalkınma ünitesinin yaratıcı drama yöntemine dayalı etkinliklerle öğretiminin, öğrencilerin fen tutumu ve sosyal becerilere etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma yarı deneysel yönteme göre modellenmiştir. Araştırmanın evrenini Kocaeli ili Darıca ilçesindeki 60. Yıl Ortaokulu'nda öğrenim gören 8.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubu (8-D) ve karşılaştırma grubunda (8-B) 40 öğrenci olmak üzere toplamda 80 öğrenci araştırmada görev almıştır. Sürdürülebilir kalkınma konusu deney grubuna yaratıcı drama temelli fen etkinlikleriyle öğretilirken deney grubuna mevcut öğretim yöntemiyle öğretilmiştir. Araştırmada "Fen Bilimleri Tutum Ölçeği" ve "Sosyal Beceri Ölçeği" veri toplamaya aracılık etmiştir. Ölçeklerden edinilen bulgulara göre sürdürülebilir kalkınma konusunun yaratıcı drama temelli fen etkinlikleriyle işlenmesi mevcut öğretim yöntemine nazaran sosyal beceri ve tutumlar üzerinde daha olumlu etkiler meydana getirmiştir. Bu nedenle, sosyal beceri ve fen tutumlarının geliştirilmesinin hedeflendiği sınıflarda yaratıcı drama etkinliklerine yer verilmesi önerilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the effect of teaching the sustainable development unit with activities based on creative drama method on students' science attitude and social skills. The study was modeled according to the quasi-experimental method. The universe of the research consists of 8th grade students studying at 60. Yıl Secondary School in Darıca district of Kocaeli province. A total of 80 students, including 40 students in the experimental group (8-D) and the comparison group (8-B), took part in the research. While the subject of sustainable development was taught to the experimental group with creative drama-based science activities, it was taught to the experimental group with the current teaching method. In the research, "Science Attitude Scale" and "Social Skills Scale" mediated data collection. According to the findings obtained from the scales, the teaching of sustainable development with creative drama-based science activities had more positive effects on social skills and attitudes compared to the current teaching method. For this reason, it is recommended to include creative drama activities in classrooms where the development of social skills and science attitudes is aimed.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDrama eğitimitr_TR
dc.subjectFen bilgisi eğitimitr_TR
dc.subjectSosyal becerilertr_TR
dc.subjectSürdürülebilir kalkınmatr_TR
dc.subjectDrama educationtr_TR
dc.subjectSocial skillstr_TR
dc.subjectSustainable developmenttr_TR
dc.subjectScience educationtr_TR
dc.subjectScience attitudetr_TR
dc.title8.sınıf fen bilimleri dersi sürdürülebilir kalkınma ünitesinin yaratıcı drama yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin fen tutumu ve sosyal becerilerinin gelişimine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of teaching the 8th grade science course sustainable development unit with creative drama method on the development of students' science attitudes and social skillstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record