Etkileşimli dinleme eğitiminin 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi
Özet
Bu çalışmada etkileşimli dinleme eğitiminin 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışma Zonguldak ili Devrek ilçesine bağlı Çaydeğirmeni TOKİ ilkokulunda yürütülmüştür. Araştırmada ön test son test gruplu yarı deneysel model uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları rastgele örnekleme yöntemiyle oluşturulmuştur. Deney grubuna etkileşimli dinleme eğitimi ve uygulamalı etkinlikler araştırmacı tarafından verilmiştir. Kontrol grubuna Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı Türkçe ders kitabında yer alan dinleme etkinlikleri sınıf öğretmeni tarafından uygulanmıştır. Araştırma 8 hafta sürmüştür. Araştırma 1 hafta ön testlerin uygulaması, 1 hafta etkileşimli dinleme eğitiminin anlatılması, 5 hafta deney grubuna etkileşimli dinleme etkinliklerinin uygulanması ve 1 hafta son testlerin uygulanması şeklinde devam etmiştir. Araştırmada uygulama haftada ikişer seans, 2 ders saati olmak üzere toplam 20 ders saati sürmüştür. Uygulama 10 metin kullanılarak yapılmıştır. Uygulama sürecinde öğrencilerin dinleme becerilerini ölçmek amacıyla ön test ve son test soruları hazırlanmıştır. Ön test ve son test sorularının hazırlanmasında uzman görüşü alınmıştır. Uygulanan ön test ve son testler puanlama rubriğine göre değerlendirilmiştir. Veri sayısı yeterli olmadığından Shapiro-Wilk normallik testi kullanılmıştır. Parametrik varsayımlar sağlanmadığından bağımsız gruplarda Mann Wnitney U testi, bağımlı gruplarda ise Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda etkileşimli dinleme eğitiminin dinleme becerileri üzerine olumlu bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. In this study, the effect of interactive listening skills on 4th grade students' listening skills was examined. The study was carried out in Çaydeğirmeni TOKİ primary school in Devrek district of Zonguldak province. In the research, a quasi-experimental model with pre-test and post-test groups was used. Experimental and control groups were formed by random sampling method. Interactive listening training and applied activities were given to the experimental group by the researcher. The listening activities in the Turkish textbook of the Ministry of National Education curriculum were applied to the control group by the classroom teacher. The research lasted 8 weeks. The research continued in the form of pre tests for 1 week, explaining interactive listening training for 1 week, applying interactive listening activities to the experimental group for 5 weeks, and applying post-tests for 1 week. In the research, the application lasted for a total of 20 lesson hours, two sessions per week and 2 lesson hours. The application was made using 10 texts. During the application process, pre-test and post-test questions were prepared in order to measure the listening skills of the students. The pre-test and post-tests applied were evaluated according to the scoring rubric. Since the number of data was not sufficient, the Shapiro-Wilk normality test was used. Since parametric assumptions were not provided, Mann-Wnitney U test was used in independent groups and Wilcoxon signed-rank test was used in dependent groups. As a result of the research, it was determined that interactive listening training had a positive effect on listening skills.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/16153Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Estetik dinlemenin 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisi
Ören, Burak (Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-03)Bu araştırma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine estetik dinleme eğitiminin etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Karabük ili Yenice ilçesi ... -
Dinleme eğitimi özyeterliğini geliştirmede mikro öğretimin rolü
Özdemir, Serpil (VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016)Dilin dört temel beceri alanı dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Dinleme diğer dil becerilerinden önce gelişir, onlara temel oluşturur ve en çok kullanılan dil becerisidir. Dinleme becerisi diğer becerilere göre daha ...