Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
Öğe Göster 
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Bartın Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kamu spotları ve zorunlu yayınları eğitimde kullanmak: Sosyal bilgiler öğretim programı özelinde ilişkilendirmeler

Thumbnail
Göster/Aç
Makale Dosyası (456.7Kb)
Tarih
2022-01-24
Yazar
Üztemur, Servet
Avcı, Görkem
Arıkan, Birsel
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu araştırmanın amacı; kamu spotu/zorunlu yayınlar ile sosyal bilgiler öğretim programı arasındaki ilişkileri ortaya koyarak bu yayınların sosyal bilgiler öğretim programına nasıl ve ne şekilde sirayet ettiğini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden keşfedici araştırma modeline göre desenlenen araştırmada toplam 54 zorunlu yayın ve 40 kamu spotu, 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’yla ilişkisi bağlamında doküman analizine tabi tutulmuştur. Kamu spotları ve zorunlu yayınlara RTÜK web sitesinden ve sosyal paylaşım sitelerinden ulaşılmıştır. Araştırma kapsamındaki kamu spotları/zorunlu yayınlar betimsel analize tabi tutularak sosyal bilgiler öğretim programının kazanım, öğrenme alanı, değer, özel amaçlar ve becerileriyle ilişkileri açısından incelenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kamu spotu/ zorunlu yayınları derslerine entegre ederek kullanabileceklerini söylemek mümkündür. Bu bağlamda sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde kamu spotu/zorunlu yayınlarının güncellik durumunu göz önüne alarak takibini yapması ve konu-içerik eşleştirmesi yaparak kullanmaları önerilmektedir.
 
This research aims to determine the relationship between public service announcements/obligatory broadcasts and social studies curriculum and how and in what ways these broadcasts affect the social studies curriculum. A total of 54 obligatory broadcasts and 40 public service announcements were subject to document analysis in the context of their relationship to the 2018 social studies curriculum in the research, which was designed explorative qualitative research methods. Public service announcements and obligatory publications were accessed from the RTUK website and social networking sites. Public service announcements and obligatory broadcasts within the scope of the research were analyzed in terms of their relationship with the learning objective, learning domain, value, specific goals, and skills of the social studies curriculum. This research suggests that social studies teachers can use these broadcasts by integrating them into their courses. In this context, it is recommended that social studies teachers follow up public service announcements/obligatory broadcasts about their lessons by taking into account their up-to-dateness and use them through matching course subject and content.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11772/16175
Koleksiyonlar
  • Temel Eğitim Bölümü Makale Koleksiyonu [60]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm AlanlarBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDergiye Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.