Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBelbağ, Aybegüm Güngördü
dc.contributor.authorEdizel, Mahfuz
dc.date.accessioned2023-10-23T12:49:27Z
dc.date.available2023-10-23T12:49:27Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationEdizel, M. (2023). Yükseköğretim bağlamında işveren markalamasında işveren çekiciliği: Üniversite öğrencileri üzerine nicel bir çalışma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16209
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yükseköğretimi temel alarak algılanan örgütsel prestij, kişi-iş uyumu, işveren çekiciliği, sosyal medya, aktif dinleme, üniversitede çalışma niyeti değişkenleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışmada sosyal medya ve aktif dinleme üniversitenin bütünleşik pazarlama iletişimi stratejilerinin parçaları olarak kabul edilmiştir. Çalışmada 100 kişilik pilot çalışmayı takiben 345 kişiye anketler uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini öğrenciler oluşturmaktadır ve kolayda örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. Çalışmada geçerlik ve güvenirlik analizleri, tanımlayıcı istatistiklere yönelik analizler, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modellemesi yapılmaktadır. Veri analizinde SPSS ve AMOS programları kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularının yükseköğretim kurumlarının işveren markalamasına katkıda bulunacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationships between the variables of perceived organizational prestige, person-job fit, employer attractiveness, social media, active listening, and intention to work at university based on higher education. The study accepts social media, and active listening as the elements of integrated marketing communications of the university. After a pilot study with 100 people, surveys are carried out on 345 people. The sample of the current study consists of college students and the study benefited from convenience sampling technique. In the study, reliability and validity analyses, analyses related to descriptive statistics, exploratory factor analysis, correlation analysis, and structural equation modeling are implemented. SPSS and AMOS programs are used for data analysis. The findings of the study contribute to the employer branding of higher education institutions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİşletmelertr_TR
dc.subjectBusinessestr_TR
dc.subjectİşveren markasıtr_TR
dc.subjectEmployer brandtr_TR
dc.titleYükseköğretim bağlamında işveren markalamasında işveren çekiciliği: Üniversite öğrencileri üzerine nicel bir çalışmatr_TR
dc.title.alternativeEmployer attractiveness in employer branding in the context of higher education: A quantitative study on college studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster