Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin en büyük ortak bölen ve en küçük ortak kat konusundaki bilgi oluşturma süreçlerinin ı̇ncelenmesi
View/ Open
Date
2017-11-03Author
Çubukluöz, Özlem
Adıgüzel, Tuba
Gökkurt Özdemir, Burçin
Akkaya, Recai
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin EBOB ve EKOK kavram- larını RBC+C modeli çerçevesinde bilgiyi soyutlama süreçlerini incelemektir. Bu çalışmanın sonuçlarının, öğrencilerin bir sayının asal çarpanları ile bölenleri ara- sındaki ilişkiyi ve EBOB, EKOK kavramları bilgisini oluşturma sürecini olumlu yönde etkileyeceği düşünülmüştür. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden öğretim deneyi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem araştırmacıların öğrencilerin zihinsel süreçlerine dâhil olmalarına ve matematiksel öğrenmelerini birinci elden deneyimlemelerine fırsat vermiştir. Öğrencilerin hazırlanan etkinliklerle EBOB ve EKOK kavramları bilgisine ulaşma süreçleri tanıma, kullanma, oluşturma, pekiştirme, bilişsel eylem adımlarına göre incelenmiştir. Veri toplama aracı ola- rak araştırmacı tarafından her bir eylem adımı kapsamında araştırma problemleri hazırlanmıştır. Etkinlikler sırasında öğrencilerin anlamlandırmakta başlangıçta zorlandıkları EBOB ve EKOK kavramlarını etkinlik sonunda daha kolay yorumlayabildikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgiye kendilerinin ulaşması ve bilginin içe içe olan ilişkisini fark etmeleri sonucu etkinlik sırasında istekli olmalarını sağladığı, grup çalışması halinde yapıldığından öğrenciler arasındaki başarı seviye farkının ortadan kalktığı ve öğrencilerin eş değer öğrenmeler edindiği tespit edilmiştir.